پوتین پیشنهاد ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در خاور دور را داد

رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) در مجمع اقتصادی ولادیوستوک گفت، دولت مسکو باید به فکر ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در خاور دور روسیه باشد.

به گزارش ایسنا، «مجمع اقتصاد شرق» روز سه‌شنبه آغاز به کار کرد و تا جمعه ادامه خواهد داشت. این مجمع از سوی دانشگاه فدرال خاور دور در شهر ساحلی ولادی‌وستوک روسیه برنامه‌ریزی شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز در آغاز مراسم گفت خاور دور به سنگر روسیه در واقعیت جدید اقتصادی جهانی تبدیل شده است.

به گفته او، توسعه آینده روسیه تا حد زیادی به توسعه خاور دور بستگی دارد و این مجمع به بستری برای بحث درباره استراتژی توسعه روسیه و کل منطقه آسیا و اقیانوسیه تبدیل شده است.

پوتین گفت، بیش از هزار قرارداد به ارزش بیش از ۱۰.۵ تریلیون روبل در سه مجمع آخر امضا شد و روسیه فضای کسب و کار را به طور کلی و خاور دور بهبود خواهد بخشید، از جمله برای سرمایه‌گذاری خارجی. به گفته او، بندر جدید آب عمیق با مشارکت شرکت‌های بلاروسی و چینی ممکن است در خاور دور روسیه ساخته شود.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه خاطرنشان کرد: «همچنین می‌خواهم دولت مسکو به فکر ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در خاور دور روسیه باشد. این طرح باید هم نیازهای فعلی و هم نیازهایی را که در آینده در بین کسب و کار و شهروندان پیش‌بینی می‌کنیم، در نظر بگیرد. و البته باید بازه بلندمدت را در نظر بگیرد.»

به گزارش اسپوتنیک، رهبر روسیه همچنین در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق گفت: «ما می‌بینیم که روابط تجاری، مسیرهای تجاری به سمت شرق و جنوب جهانی تغییر جهت می‌دهند.»

پوتین افزود: «مناطق خاور دور ما دروازه‌ای مستقیم به این بازارهای امیدوارکننده و در حال توسعه هستند و به ما اجازه می‌دهند بر موانعی که برخی از عوامل غربی در تلاش برای تحمیل بر جهان هستند، غلبه کنیم.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: «روسیه همکاری خود را با شرکای خارجی گسترش خواهد داد و به تقویت موقعیت این کشور در جهان خواهد پرداخت. البته، ما روابط بین خاور دور روسیه و کل کشورمان را با شرکای خارجی، دوستان، گسترش خواهیم داد؛ با دولت‌ها و شرکت‌هایی که علاقه‌مند به همکاری قابل اعتماد، بلندمدت و سودمند متقابل هستند و در نتیجه این به تداوم تقویت موقعیت روسیه در جهان منجر خواهد شد.»

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک