طالبان مجرمان اخراج شده از آلمان را آزاد کردند

بر اساس گزارش رسانه‌ها، طالبان ۲۸ مجرم افغان را که آلمان اخیر به کشورشان بازگردانده، دوباره آزاد کرده است. گفته شده میزان جرایم این مجرمان محکوم شده در آلمان از نظر حاکمان افغانستان "بی‌اهمیت" ارزیابی شده است. بر اساس گزارش رسانه‌ها، این افراد که به علت مرتکب شدن به جرایم سنگین مانند تجاوزجنسی در آلمان محکوم شده بودند پس از بازگشت به کابل، ابتدا راهی زندان شدند.

 

دویچه وله: بر اساس گزارش رسانه‌ها، طالبان ۲۸ مجرم افغان را که آلمان اخیر به کشورشان بازگردانده، دوباره آزاد کرده است. گفته شده میزان جرایم این مجرمان محکوم شده در آلمان از نظر حاکمان افغانستان “بی‌اهمیت” ارزیابی شده است.
آلمان در پایان ماه اوت سال جاری میلادی برای اولین بار در طول سه سال گذشته با انجام یک پرواز ۲۸ پناهجوی مجرم افغانستانی را که در دادگاه‌های آلمان محکوم شده و حق اقامت در این کشور را نداشتند، دوباره به کشورشان بازگرداند.
بر اساس گزارش رسانه‌ها، این افراد که به علت مرتکب شدن به جرایم سنگین مانند تجاوزجنسی در آلمان محکوم شده‌ بودند پس از بازگشت به کابل، ابتدا راهی زندان شدند.
حال طبق اطلاع‌رسانی اسلام‌گرایان افراطی طالبان، این مجرمان دوباره آزاد شده‌اند.
سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه، پایتخت قطر در این مورد گفت: «این افراد نخست مورد بررسی و کنترل قرار گرفتند. آنها سپس پس از دریافت اطمینان کتبی توسط خانواده‌هایشان مبنی بر اینکه دوباره مرتکب جرم نخواهند شد، آزاد شدند.»
گفته شده است که مقامات آلمانی در حال حاضر در این زمینه اطلاعاتی ندارند. در همین حال طبق اطلاعاتی که در اختیار نشریه آلمانی “اشپیگل” قرار گرفته است، “در اواسط هفته اخیر شمار زیادی از این اخراج‌شدگان به خانواده‌های خود تحویل داده شده‌اند.”
گزارش منبع مذکور حاکی از آن است که با این حال تا روز چهارشنبه ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) حدود پنج نفر از این افراد “در نوعی حصر خانگی” به سر می‌بردند و تحت بازجویی قرار گرفته‌بودند. گمان می‌رود که آنها نیز “به زودی” آزاد شوند.
جرایم “بی‌اهمیت”
کاترین آیگن‌دورف، خبرنگار کانال دوم تلویزیون آلمان “ZDF” با انتشار پیامی در پلتفرم اکس (توییتر سابق) نوشته است که طالبان جرایمی را که افغان‌های اخراج شده مذکور در آلمان مرتکب شده‌اند به عنوان “بی‌اهمیت” در افغانستان، طبقه‌بندی کرده‌است.
به گزارش شبکه خبری “الجزیره”، قطر برای اخراج ۲۸ مجرم افغانستانی مزبور بین دولت آلمان و طالبان و انتقال آنها به کشورشان، میانجی‌گری کرده است.
آلمان با طالبان روابط دیپلماتیک ندارد. تاکنون هیچ کشوری در جهان حکومت اسلام‌گرای طالبان در افغانستان را به طور رسمی به رسمیت نشناخته است.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک