وزیر دفاع پاکستان: نوبت پاکستان می‌رسد باج‌خواهی می‌کنند

«ما شاهد تعاملات نفتی دیگر کشور‌ها با ایران و روسیه هستیم، اما وقتی نوبت به پاکستان می‌رسد با باج خواهی دیگران مواجه می‌شویم. ما هرگز متحمل پیامد‌های حقوقی ناشی از عدم تکمیل خط لوله گاز نخواهیم بود و نه قادر به پرداخت جریمه چه ۱۸ میلیارد دلار چه ۱۸ میلیون دلار هستیم.»

وزیر دفاع پاکستان در گفت‌وگویی از سیاست‌های آمریکا در منطقه گلایه کرد.

به گزاش ایرنا، خواجه محمد آصف طی گفت‌وگویی با یک نشریه انگلیسی با تکرار این بهانه قدیمی طرف پاکستانی که فشارهای خارجی و تحریم‌ها مانع اصلی در مسیر پاکستان برای تکمیل پروژه انتقال گاز از ایران است، اظهار داشت: طبق تعهد ما این پروژه باید یک دهه قبل به بهره‌برداری می‌رسید و حتی قرار بود خط لوله گاز ایران از خاک پاکستان عبور کرده و به هند برسد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حق ایران برای پیگیری حقوقی پروژه مشترک گازی افزود: ما معتقدیم که تهران از حق کامل برای پیگیری منافع خود در مجامع حقوقی برخوردار است در غیر اینصورت این گزینه را از دست خواهد داد با این حال پاکستان باید برای خروج از این بن بست، دیپلماسی جدیدی را آغاز کند.

خواجه آصف با انتقاد از دوگانگی آمریکا در بحث تجارت و همکاری سایر کشورها با جمهوری اسلامی ایران گفت: ما شاهد تعاملات نفتی دیگر کشورها با ایران و روسیه هستیم اما وقتی نوبت به پاکستان می‌رسد با باج خواهی دیگران مواجه می‌شویم.

وزیر دفاع پاکستان گفت که ما هرگز متحمل پیامدهای حقوقی ناشی ازعدم تکمیل خط لوله گاز نخواهیم بود و نه قادر به پرداخت جریمه چه ۱۸ میلیارد دلار چه ۱۸ میلیون دلار هستیم.

وی افزود: ایران کشور دوست و برادر پاکستان است و امیدواریم راهکاری پیدا شود تا ما بتوانیم خط لوله گاز را تکمیل کنیم چرا که این پروژه به سود پاکستان تمام می‌شود.

وزیر دفاع پاکستان درخصوص سفر آتی نخست وزیر این کشور به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما باید با یک دیپلماسی جدید از نفوذ کشورهای ثالث برای متقاعد کردن آمریکا در بحث تکمیل خط لوله گاز ایران استفاده نماییم.

اوایل ماه جاری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به پیامدهای حقوقی ناشی از تاخیر این کشور در پیشبرد پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که اسلام‌آباد در این خصوص با تهران در تماس است.

ممتاز زهرا در پاسخ به پرسشی درباره پیامدهای حقوقی تاخیر در پیشبرد خط لوله گاز ایران و حق تهران برای دریافت جریمه و یا مراجعه به دیوان داوری اظهار داشت که این موضوع مرتبط با وزارت نفت پاکستان است و باید از آنان جویا شد.

وی افزود که پاکستان همواره گفته است که می‌خواهیم همه مسائل را از طریق رایزنی‌های دوستانه حل و فصل کنیم.

منابع خبری پاکستان اخیرا مدعی شدند که تهران طی نامه‌ای به اسلام‌آباد از تصمیم خود برای مراجعه به دیوان داوری بین المللی درباره پروژه مشترک گازی با پاکستان خبر داد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک