دندانپزشکان توصیه می‌کنند

از این نوع خمیردندان‌ها دوری کنید!

دندانپزشک خمیردندان‌هایی را که باید از روتین مراقبت دندان خود حذف کنید را فاش کرده‌اند.

فرارو- آیا می‌دانستید خرید خمیردندان مناسب می‌تواند گیجکننده باشد و در واقع کار راحتی نیست؟   

به گزارش فرارو به نقل از نیوزویک، ارزش بازار جهانی خمیردندان تنها در سال ۱۴۰۳، ۱۸.۷ میلیارد دلار است و انتظار می‌رود تا سال ۱۴۵۳ به ۲۹.۰۶ میلیارد دلار افزایش یابد. بازار وسایل بهداشت دهان و دندان توسط چندین برند مشهور از نو طراحی شده است و در حالیکه انتخاب طعم‌ها و انواع این محصولات زمانی بسیار محدود بود، اکنون این بازار به نوعی گسترش یافته است تا با انواع سلیقه‌ها و نیاز‌های مختلف مطابقت داشته باشد.

شاید معروف‌ترین محصول این دوره جدید از بهداشت دهان و دندان خمیر دندان زغالی باشد. این خمیر سیاه به وعده از بین بردن لکه‌ها و درخشان‌تر کردن لبخند در بازار به فروش می‌رسد و مصرف‌کنندگان را متقاعد کرده است هر سال میلیارد‌ها دلار سود به این بازار وارد کنند. با این حال آیا ضرر این خمیردندان‌ها از فوایدشان بیشتر است؟

دکتر اسمیتا مهرا درباره این خمیردندان محبوب گفت: «در حالی که در چند سال اخیر استفاده از خمیر دندان زغالی در رسانه‌های اجتماعی محبوبیت زیادی پیدا کرده است، اما در واقع فوایدش آنقدر که مردم انتظار دارند نیست. در واقع، بیشتر خمیردندان‌های زغالی نسبت به خمیردندان‌های معمولی دارای سطوح پایین‌تری از فلوراید هستند. فلوراید ماده‌ای در اکثر خمیردندان‌ها و دهان شویه‌ها است که برای سلامت دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آن‌ها ضروری است. پودر زغال ویژگی سایندگی دارد و می‌تواند به مرور زمان به مینای دندان آسیب برساند

دندانپزشکان توصیه می‌کنند از این نوع خمیردندان‌ها دوری کنید! / ترجمه

برای کسانی که خواهان لبخندی زیبا و دندان‌هایی سفید هستند، استفاده از روش‌های سنتی سفیدکننده دندان ممکن است وسوسه‌انگیز باشد. مهرا گفت: «در حالی که استفاده از خمیردندان‌های سفیدکننده عموماً بی‌خطر است، استفاده روزانه یا در سطوح بالا، بدون توصیه‌های حرفه‌ای دندان‌پزشک، ممکن است به دندان‌ها آسیب برساند یا لثه‌ها را تحریک کند. محتوای پراکسید در برخی از ژل‌های سفیدکننده و خمیردندان‌ها در صورت استفاده در مقادیر زیاد، امکان ایجاد زخم یا تحریک بافت‌های لثه را دارد.»

این دندانپزشک ادامه داد: «خطرات احتمالی استفاده از خمیردندان‌های سفید کننده به همین خلاصه نمی‌شود. این خمیردندان‌ها همچنین می‌توانند باعث حساسیت دندان شود. اختلالی در سد دفاعی دندان‌ها که می‌تواند بسیار دردناک باشد؛ بنابراین مهم است اگر می‌خواهید از خمیر دندان سفیدکننده استفاده کنید، قبل از انجام این کار با دندانپزشک حرفه‌ای مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند شما درباره میزان و نحوه مصرف این خمیردندان‌ها راهنمایی کنند. یک دندانپزشک حرفه‌ای همچنین می‌تواند جایگزین‌هایی طبیعی به شما پیشنهاد بدهد که نیاز‌های دندانتان را بدون آسیب زدن به آن‌ها برطرف کند.»

مهرا افزود یکی از بهترین راه‌ها برای سفید نگه داشتن دندان‌ها، رعایت بهداشت دهان و دندان است. او گفت: «اول و مهمتر از همه، ضروری است که یک روتین بهداشت دهان و دندان ثابت داشته باشید. دو بار مسواک زدن در روز در سفید ماندن دندان‌ها تأثیر زیادی دارد، اما سعی کنید از مسواک زدن بیش از حد دوری کنید.»

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک