زلنسکی بار دیگر خواستار مجوز استفاده از موشک‌ های دوربرد غربی علیه روسیه شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار مجوز استفاده از موشک‌ های دوربرد ساخت آمریکا و انگلیس علیه روسیه شد و گفت که مقامات غربی باید قاطعیت داشته و بر ترس خود غلبه کنند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از مقامات غربی خواست که نسبت به استفاده از موشک‌های دوربرد توسط این کشور علیه روسیه، ترس را کنار گذارند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسمارت نیوز، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار مجوز استفاده از موشک‌های دوربرد ساخت آمریکا و انگلیس علیه روسیه شد و گفت که مقامات غربی باید قاطعیت داشته و بر ترس خود غلبه کنند.

کی‌یر استارمر نخست وزیر انگلیس و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در واشنگتن برای گفت و گو درباره اعطای مجوز به اوکراین برای استفاده از موشک های دوربرد برای هدف قرار دادن فرودگاه ها و پایگاه های نظامی روسیه دیدار کردند، اما تصمیمی در این رابطه گرفته نشد.
این موضوع احتمالاً زمانی دوباره مطرح خواهد شد که استارمر و بایدن و زلنسکی همگی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در اواخر این ماه شرکت کنند.
زلنسکی طی سخنانی تاکید کرد که کشورش خواستار یک قاطعیت از سوی غرب است چون در این صورت قادر به محافظت از تمامیت ارضی خود خواهد بود.
عمده نگرانی‌ غرب نسبت به استفاده از موشک‌های دوربرد، خطر تشدید درگیری در منطقه است ولی دیوید لامی وزیر خارجه انگلیس به طور ضمنی گفت که استفاده از موشک‌های استورم کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را اذیت نخواهد کرد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک