لاپید: اسرائیل با آتش‌بس ۷ روزه در لبنان موافقت کند

رهبر احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی خواستار موافقت این رژیم با آتش‌بس در لبنان تنها به مدت ۷ روز شد

«یائیر لاپید» رهبر احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به طرح پیشنهادی فرانسه برای آتش‌بس ۲۱ روزه در لبنان، بر آتش‌بس ۷ روزه تأکید کرد.

لاپید گفت: اسرائیل بایستی با پیشنهاد آتش‌بس در لبنان موافقت کند اما تنها به مدت ۷ روز؛ ما با هیچ پیشنهادی که دور کردن حزب‌الله از مرزهای شمالی را تضمین نکند، موافقت نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وی افزود: هر طرح پیشنهادی بایستی امکان بازگشت فوری برای ساکنان شمال به خانه‌هایشان را فراهم کرده و به ازسرگیری مذاکرات درباره تبادل گروگان‌ها منجر شود.

این اظهارات لاپید در حالی است که «ژان نوئل باروت» وزیر خارجه فرانسه پنجشنبه در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل بخش‌هایی طرح مشترک پاریس و آمریکا برای برقراری آتش‌بس میان لبنان و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

وی در این جلسه که به درخواست پاریس برگزار شد، گفت: ما در روزهای اخیر با همکاری شرکای آمریکایی، روی یک آتش‌بس موقت ۲۱ روزه کار کردیم تا امکان مذاکره فراهم شود.

وی افزود: لازم است که همه بازیگران قاطعانه در مسیر کاهش تنش قرار بگیرند.

در همین ارتباط وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که از آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان طی چند روز گذشته تاکنون بیش از ۴۷۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک