اظهارات رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی در حضور مدیر عامل تامین اجتماعی/اسدی: وقتی موضوعات کوچک بموقع حل نشود به چالش های بزرگتری تبدیل می شود

موضوع متناسب سازی حقوق که از مشکلات بازنشستگان است و نارضایتی ایجاد کرده بسرعت اجرایی شود.

میر هاشم موسوی مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در پایان سفر یک روزه خود به استان قزوین پنجشنبه شب در جمع تشکل های بازنشستگی، کارگری و کارفرمایی استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره تامین اجتماعی گردهم آمده بودند بیش از دو ساعت به انتقادهای نمایندگان تشکل ها گوش داد.

به گزارش عصر خبر، در این نشست پس از طرح مشکلات کارگران و بیان درخواستها، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با چند درخواست مهم نمایندگان تشکل ها موافقت کرد.

در ابتدای این نشست محمد اسدی رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان قزوین که رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نیز هست، گفت: مشکلات بازنشستگان بی نهایت است که برخی در استان قابل حل شدن است و برخی باید در سطح کلان کشور حل شود.

وی با بیان این مطلب که موضوعات کوچک وقتی بموقع حل نشود به چالش های بزرگتری تبدیل می شود، گفت: لذا انتظار داریم سفر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی فرصتی برای رفع چالش های بازنشستگان و کارگران استان قزوین باشد.

اسدی تصریح کرد: شهر مهرگان بعنوان یک منطقه کارگرنشین بشدت نیازمند احداث بیمارستان و درمانگاه است که با اختصاص یک قطعه زمین مناسب حدود 4300 مترمربع این درمانگاه ساخته شود که قیمت زمین حدود ۱۰ میلیارد تومان اعلام شده که از مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی درخواست می کنیم این هزینه پرداخت شود تا کار تسریع شود.

رئیس کانون کارگران بازنشسته استان قزوین خاطر نشان کرد: بیمارستان مدرن رازی قزوین با تجهیزات مناسب در واقع بهترین بیمارستان استان است اما کمبود پزشک، پرستارو رادیولوژیست دارد که بایستی تامین شود و در این میان یک بیمارستان خصوصی هم داریم که زیربار عقد قرارداد برای خدمت رسانی به کارگران و بازنشستگان نمی رود لذا درخواست می کنیم از سوی سازمان تامین اجتماعی تعیین تکلیف شده و تعهدات لازم پرداخت شود تا بتوانیم از خدمات درمانی بخش خصوصی هم استفاده کنیم.

اسدی تصریح کرد: برای بیمارستان تاکستان یک دستگاه سی تی اسکن خریداری شده که متاسفانه بدلیل تغییر نرخ ارز، ترخیص آن در گمرک متوقف شده که امیدواریم با کمک رئیس سازمان برطرف شود.

این مقام ارشد بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: از مدیران تامین اجتماعی و مدیریت درمان استان قزوین رضایت داریم اما برخی اوقات اختیار و امکانات لازم برای تصمیم گیری در استان نیست هرچند نباید اجازه می دادیم مشکلات بیشتر شود و امروز مسئولان کشور باید کمک کنند تا چالش ها را حل کنیم.

وی با بیان این که تشکل های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان استان قزوین خوشبختانه جایگاه کشوری دارند خاطر نشان کرد: این ظرفیت می تواند در حل مشکلات جامعه هدف مورد استفاده قرار گیرد که ریاست سازمان از این توانمندی بهره گرفته و به این استان توجه ویژه داشته باشد.

رییس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان قروین اظهار داشت: به نظر می رسد حق استان ادا نمی شود و ما امیدواریم موضوع متناسب سازی حقوق که از مشکلات بازنشستگان است و نارضایتی ایجاد کرده بسرعت اجرایی شود.

رئیس کانون بازنشستگان کشور یادآورشد: شبانه روزی شدن داروخانه اورژانس و پرداخت بموقع حقوق بازنشستگان از دیگر مطالبات است تا بازنشستگان که زندگی خود را با این دریافتی تنظیم کرده اند و بانک ها در روز مقرر اقساط را کسر می کنند دچار مشکل نشوند.

وی گفت: بیمه تکمیلی هم اقدامی از روی اجبار است چون در بیمارستان های تامین اجتماعی امکان دریافت کامل خدمات نیست و باید این چالش برطرف شود.

اسدی احداث درمانگاه و ایجاد شعبه بیمه تامین اجتماعی در شهر کارگرنشین اقبالیه را از دیگر مطالبات مردم منطقه دانست.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک