نباید انتظار پاسخ سرعتی و چند روزه از سوی نیروهای نظامی ایران را داشت بروجردی: شهادت سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان یک مساله امنتی- ملی است نه جناحی /بحث نفوذ همیشه مطرح است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: شهادت سید حسن نصرالله مسئله جناحی نیست بلکه مسئله منافع و امنیت ملی ما است. رژیم صهیونیستی و آمریکا دشمن اصلی جمهوری اسلامی هستند، از ابتدای پیروزی انقلاب به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران و هر ایرانی که عِرق ملی را داشته باشد، بوده و هستند و حتما نسبت به آن حساس هستند

به نظر می‌رسد برخورد جناحی با مسائل مختلف اعم از داخلی و بین‌المللی تبدیل به رویه ثابت برخی طیف‌های سیاسی تندرو، شده است، طیفی که تلاش می‌کنند از هر مسئله‌ای برای تسویه حساب جناحی و سیاسی استفاده کنند حتی از ترور سید حسن نصرالله.

علاءالدین بروجردی، نماینده مجلس دوازدهم به صراحت می‌گوید اسرائیل و آمریکا از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال براندازی بودند و در شرایط فعلی مسئله منافع ملی مطرح است نه منافع جناحی.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین به نحوه پاسخ دادن ایران به اسرائیل اشاره می‌کند و اعلام می‌کند «طبیعتاً نباید انتظار پاسخ سرعتی چند روزه داشت.»

با علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:

***

*آقای بروجردی! شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله تا چه اندازه معادلات منطقه را متحول کرد؟

مستحضر هستید که رهبر قبلی حزب الله را هم صهیونیست‌ها به شهادت رساندند و این راه، راه مبارزه، شهادت و ایثارگری است اما قطعاً مجموعه مقاومت و حزب الله را در این راه مصمم‌تر خواهد کرد و انشاالله انتقام سختی خواهند گرفت. هم اینکه در راه مقدس که آزادسازی همه سرزمین‌های اشغالی است، با جدیت و قاطعیت بیشتری عمل خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی و آمریکا دشمن اصلی جمهوری اسلامی هستند
*بعد از اعلام خبر شهادت دبیرکل حزب‌الله برخی تلاش کردند براساس رویکردهای جناحی این اتفاق را تحلیل کردند، این اقدام تا چه اندازه به ضرر منافع ملی است؟

در حال حاضر مسئله جناحی نیست بلکه مسئله منافع و امنیت ملی ما است. رژیم صهیونیستی و آمریکا دشمن اصلی جمهوری اسلامی هستند، از ابتدای پیروزی انقلاب به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران و هر ایرانی که عِرق ملی را داشته باشد، بوده و هستند و حتما نسبت به آن حساس هستند.

*به نظر شما بهتر است نحوه پاسخگویی به حمله اسرائیل به لبنان چگونه باشد؟ کما اینکه برخی طیف های سیاسی، رسانه‌های آنها و حتی رسانه ملی بر پاسخ نظامی تاکید می‌کنند

در هر صورت جبهه‌های متعددی وجود دارد که یک جبهه آن حتما سیاسی و بین‌المللی است، چنانچه مجموعه ای از کشورها سخنرانی رئیس رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل را تحریم می‌کنند و از جلسه بیرون می‌آیند، این یک کار سیاسی و بین‌المللی است که اتفاق می‌افتد اما آنها که وارد عرصه نظامی شدند، طبیعتاً عرصه مهمی است برای پاسخ دادن متقابل برابر جنایت‌هایی که انجام دادند.

سپاه با مطالعه پاسخ شهادت سردار نیلفروشان را می‌دهد
*با توجه به اینکه سردار نیلفروشان نیز در حمله اسرائیل به ضایحه به شهادت رسیدند، به نظر شما پاسخ سپاه به اسرائیل سریع خواهد بود یا هوشمندانه و در زمان مناسب؟

در هر صورت تصمیمی است که آنها می‌گیرند و با مطالعه اقدام می‌کنند، طبیعتاً نباید انتظار پاسخ سرعتی چند روزه داشت.

نفوذ همیشه مطرح است
*بحث نفوذ در شهادت سید حسن نصرالله تا چه اندازه جدی است؟

نفوذ همیشه مطرح است.

*یعنی در ترور هنیه هم مطرح بوده است؟

اطلاع ندارم. به صورت کلی گفتم

عضویت در تلگرام عصر خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک