جديدترين خبر از وضعيت متناسب سازي حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي از زبان رئيس كانون عالي

با توجه به اینکه تعداد قابل توجه اي از بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتمای حداقل بگیر هستند و در مصوبه متناسب سازی در برنامه هفتم توسعه صراحتا از شمول خارج شده اند به دو فوریت لايحه و همچنین خود لایحه رای مثبت بدهند.

با توجه به پيگيري و درخواست بازنشستگان تامين اجتماعي از سراسر كشور از عصر خبر مبني بر اين كه تكليف لايحه دو فوريتي دولت براي متناسب سازي حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي چه شد در اين خصوص گفتگويي با محمد اسدي رئيس كانون عالي كارگران بازنشسته تامين اجتماعي كشور انجام داده ايم كه در زير مي آيد:

عصر خبر- شنیده شده که موضوع متمم متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعي که طی نامه‌ای باقید دو فوریت که توسط دولت قبل به مجلس ارائه شده و در آن حداقل بگیر ها را نیز مشمول نموده در مجلس رای نیاورده است؟
رئيس كانون عالي بازنشستگان: خیر همچنین مطالبی شایعه است قرار بود لایحه پیشنهادی دولت در خصوص بازنشستگان حداقل بگیر مطرح شود که مطرح نشد تا رد و یا تایید شود حتما پیگیرهستیم این لایحه مطرح شود. از نمایندگان محترم مجلس هم تقاضا داریم با توجه به اینکه تعداد قابل توجه اي از بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتمای حداقل بگیر هستند و در مصوبه متناسب سازی در برنامه هفتم توسعه صراحتا از شمول خارج شده اند به دو فوریت لايحه و همچنین خود لایحه رای مثبت بدهند.

عصر خبر – عنوان می‌شود که یک ميلیون تومان علي الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا کنون ۳ میلیون تومان به بازنشستگان تامين اجتماعي پرداخت شده ولی برای بازنشستگان دولتی چند مرحله بيشتر واريز شده است.آیا این که شایعه شده که به بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلق نمی گیرد درست است؟
رئيس كانون عالي بازنشستگان: خیر چنین مطلبي صحت ندارد و درست نيست حتما به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هم پرداخت می‌شود. به جد پیگیر این موضوع هستیم و تا حدودی هم شرایط فراهم شده است. طی جلسات پیگیری که داشتیم انشالله منتج به نتایج خوبی شده و به طور حتم تا حصول نتیجه قطعی کوتاه نخواهیم آمد تا هر مبلغ که بازنشستگان صندوق‌های دولتی دریافت کرده اند باید به بازنشستگان تامین اجتمایی هم پرداخت شود. هرگونه تبعيضي تا زمان اجرایی شدن احکام پذیرفته شدنی نیست. از دولت محترم وشخص آقای رئیس جمهور می‌خواهیم که جلوی این گونه سليقه ای عمل کردن در اجرایی شدن قوانین را در سازمان برنامه وبودجه بگیرد.

جديدترين خبر از وضعيت متناسب سازي حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي از زبان رئيس كانون عالي

 

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک