کثیف‌ترین دوران وزارت ارشاد در عرصه تبلیغات تمام می‌شود؟

عصرخبر؛ سعید ابراهیمیدر طول سه سال گذشته، روند مجوزهای تبلیغات شهری و صداوسیما به طور شگفت آوری هم سلامت و هم زبان فارسی را نشانه گرفت و هیچ مانع و منتقدی هم نداشت. مطابق قانون تبلیغات و مصوبه مجلس با بخشنامه سالیانه وزارت بهداشت در خصوص کالاهای آسیب رسان، تبلیغات این نوع کالاها به طور کل در هر رسانه‌ای ممنوع است. مانند سیگار، چپس، نوشابه انرژی زا و…همچنین تبلیغات به زبان بیگانه نیز غیرقانونی است.

حالا لطفا در و دیوار شهر را تماشا کنیدٰ: تبلیغات با زبان انگلیسی، تبلیغات نوشابه انرژی زا، تبلیغ شکلات صبحانه، چیپس و…

کثیف‌ترین دوران وزارت ارشاد در عرصه تبلیغات تمام می‌شود؟

کثیف‌ترین دوران وزارت ارشاد در عرصه تبلیغات تمام می‌شود؟

همین وضعیت به طور فزاینده و بی قاعده ای در تلویزیون و شبکه های سراسری و استانی در حال تکرار شبانه روزی است.

کثیف‌ترین دوران وزارت ارشاد در عرصه تبلیغات تمام می‌شود؟

آیا کسی اعتراض می‌کند؟ آیا رسانه ای منتقد می شود؟ آیا کمپین توییتری علیه وزارت ارشاد راه اندازی می شود؟ آیا نمایندگان سوپر انقلابی علیه وزیر ارشاد فریاد می کشند؟

پاسخ منفی است!

چون دولت سیزدهم، دردانه بوده و همه باهم سر یک سفره بوده اند…

صداوسیما هم که دولت سایه بوده و کسی جرات تذکر و برخورد نداشته و ندارد!

حالا با تغییرات آرام در دولت و وزارت ارشاد شاید بتوان امیدوار بود، این دوران کثیف که هم سلامت و هم هویت ملی به راحتی با چند امضای طلایی و یحتمل کمی «شیرینی» به باد رفته بود، تمام شود. اگر البته لابی دولت سایه بگذارد.

راستی از آقای حدادعادل کسی خبر دارد؟ فرهنگستان زبان و ادب فارسی کجاست؟ شورای سلامت صداوسیما چطور؟ اصلا وجود خارجی دارند؟


پی نوشت:

۱. طبق ماده 7 قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور، هرگونه تبلیغات خدمات و کالاهای آسیب رسان به سلامت، موضوع ماده 48 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بر اساس تشخیص و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران از سوی همه رسانه ها ممنوع است.

انواع سوسیس و کالباس گوشت و مرغ، فرآورده گوشتی عمل آوری شده، سمبوسه و فلافل آماده شده، پنیر پیتزای پروسس و تاپینگ پیتزا، انواع نوشابه گازدار، نوشابه انرژی زا، چیپس برگه و خلال سیب زمینی و انواع اسنک، پفک و فرآورده حجیم شده بر پایه ذرت،  فرآورده های کاکائویی، تافی و آبنبات، سیگار و دخانیات، فرآورده های آرایشی تاتو و فرآورده های طراحی پوست، رنگ مو و بی رنگ کننده مو دکلره، صاف کننده، فرکننده و کراتینه کننده های مو و کاشت ناخن و سولاریم از جمله این موارد است…

۲. طبق ابلاغیه وزارت کشور در خصوص سیاست ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تمامی تبلیغات باید به خط و نشانه ها و زبان فارسی باشد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک