سخنگوی دولت: حکمرانی بر فضای مجازی به معنی فیلترینگ نیست

مهاجرانی می‌گوید موضع دولت درباره فیلترینگ همان موضع رئیس‌جمهور در ایام انتخابات است و این موضوع در چارچوب مصالح ملی و مصالح نظام در حال پیگیری است.

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت چهارم، در بخشی از نشست خبری خود به موضوع فیلترینگ پرداخت و گفت: موضع دولت درباره فیلترینگ همان موضع رئیس‌جمهور در ایام انتخابات است و بسیار موضع شفافی است. موضع دولت و رئیس‌جمهور این است که فیلترینگ مضرات بسیار زیادی ایجاد کرده و این مضرات با نکته‌ای که مقام معظم رهبری راجع به حکمرانی فضای مجازی فرموده‌اند همخوانی ندارد.

به نقل از زومیت، مهاجرانی بر لزوم حکمرانی کردن بر فضای مجازی، که موضع دولت‌های مختلف در خصوص موضوع اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است، اشاره کرده و توضیح داد که حکمرانی در فضای مجازی مترادف با فیلترینگ نیست و در ادامه گفت: «حکمرانی لزوما به معنی فیلترینگ نیست. لذا این موضوع در چارچوب مصالح ملی و مصالح نظام موضوع در حال پیگیری است.»

او روز گذشته نیز در اظهاراتی اعلام کرده بود که موضوع فیلترینگ در حال پیگیری است اما نمی‌توان تغییرات یک‌باره در این زمینه ایجاد کرد. بنابراین، مردم باید در این زمینه صبوری کنند.

مهاجرانی در این نشست خبری به ناکام ماندن سیاست فیلترینگ و بی‌نتیجه بودن آن اشاره کرد و توضیح داد: «فراموش نکنید که عدد و ارقام و کارشناس‌ها نشان می‌دهد که فیلترینگ نتوانسته به اهداف خود برسد و موضوع در حال پیگیری است. امیدواریم شاهد اتفاقات بهتری باشیم.»

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک