تنش بین اسرائیل و فرانسه؛ رویترز: پاریس حضور شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه نظامی را ممنوع کرد

در میانه بالا گرفتن تنش میان رهبران اسرائیل و فرانسه، خبرگزاری رویترز از قول دو منبع آگاه گزارش داده است که فرانسه حضور شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه تسلیحات نیروی دریایی این کشور را ممنوع کرده است. این گزارش که روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه منتشر شده، منع حضور شرکت‌های اسرائیلی را یکی دیگر از نشانه‌های اختلاف فزاینده میان فرانسه و این کشور عنوان کرده است.

 

در میانه بالا گرفتن تنش میان رهبران اسرائیل و فرانسه، خبرگزاری رویترز از قول دو منبع آگاه گزارش داده است که فرانسه حضور شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه تسلیحات نیروی دریایی این کشور را ممنوع کرده است.
این گزارش که روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه منتشر شده، منع حضور شرکت‌های اسرائیلی را یکی دیگر از نشانه‌های اختلاف فزاینده میان فرانسه و این کشور عنوان کرده است.
فرانسه پیشتر نیز از حضور شرکت‌های اسرائیلی در یک نمایشگاه تسلیحاتی دیگر که ابتدای سال جاری میلادی برگزار شد، ممانعت کرده بود.
وزارت دفاع فرانسه می‌گوید مادامی که امانوئل مکرون نخست‌وزیر کشور خواهان توقف عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه است، حضور شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه تسلیحاتی مناسب نیست.
این نمایشگاه قرار است از ۴ تا ۷ نوامبر برگزار شود.
رویترز می‌نویسد وزارت‌خانه‌های دفاع و خارجه، سفارت اسرائیل در پاریس و مسئولان نمایشگاه «یورونیوال» که مسئول برگزاری این نمایشگاه هستند، به سوالات رویترز پاسخ نداده‌اند.
فرانسه و آمریکا در آغاز حمله نظامی گسترده اسرائیل به جنوب لبنان نیز طرح آتش‌بس ۲۱ روزه ارائه دادند، اما رویترز می‌گوید اسرائیل با ترور حسن‌ نصرالله دبیر کل حزب‌الله، پاریس و واشنگتن را شگفت‌زده کرد و عملا چشم‌انداز آتش‌بس در کوتاه مدت را از بین برد.
تلفات سنگین افراد غیرنظامی در حمله اسرائیل به لبنان نیز به همراه هدف قرار گرفتن مواضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان، یونیفیل، به انتقادات روزافزون غرب دامن زده است.
نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با رئیس‌جمهور فرانسه مخالفت خود را با «آتش‌بس یک‌جانبه» در لبنان اعلام کرد.
به گفته دفتر نتانیاهو، وی تأکید کرده است که چنین آتش‌بسی تغییر قابل‌توجهی در وضعیت امنیتی لبنان ایجاد نخواهد کرد و تنها وضعیت قبلی را بازخواهد گرداند.
امانوئل مکرون طی هفته‌های گذشته انتقادات از اسرائیل را افزایش داده و حتی خواهان ممنوعیت ارسال تسلیحات تهاجمی به اسرائیل برای استفاده در نوار غزه شده است.
خبرگزاری رویترز همچنین از قول یک مقام فرانسوی گزارش داده که مکرون روز سه شنبه در جلسه کابینه با اشاره به هدف قرار گرفتن نیروهای یونیفیل گفته است «نتانیاهو نباید فراموش کند که کشورش با تصمیم سازمان ملل ایجاد شده است».
با اینحال، ژان نوئل بارو وزیر خارجه فرانسه تلاش کرده این اظهارات را کم اهمیت جلوه دهد و گفته است سخنان مکرون کلی بوده و می‌خواسته اهمیت احترام به منشور سازمان ملل را به اسرائیل یادآوری کند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک