روز حقانیت ایران

درست است که همواره تاکید شده که باید به توان و تولید داخلی و حالا هم اقتصاد مقاومتی نگاه جدی داشت و بدان تکیه کرد، اما در عین حال نمی‌توان از تاثیرات منفی تحریم‌ها هم به سادگی گذشت.

عصر خبر به نقل از شبكه مجازي آستان: بالاخره پس از 13 سال کش و قوس در مساله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و مذاکره در دولت‌های مختلف و با تیم‌ها و استراتژی‌های مختلف، مذاکرات تیم جدید مذاکره‌کننده هسته ای کشورمان که با آغاز به کار دولت یازدهم کار خود را شروع کردند، پس از حدود دو سال به سرانجام رسید تا نه تنها یکی از وعده‌های بزرگ این دولت محقق شده باشد، بلکه سنگ بزرگی از جلوی پای توسعه این کشور برداشته شود. درست است که همواره تاکید شده که باید به توان و تولید داخلی و حالا هم اقتصاد مقاومتی نگاه جدی داشت و بدان تکیه کرد، اما در عین حال نمی‌توان از تاثیرات منفی تحریم‌ها هم به سادگی گذشت. به هر حال، ایران و قدرت‌های جهانی به یک فهم مشترک رسیدند و این فهم مشترک را در قالب یک برنامه جامع مشترک به دنیا ارائه دادند. به هر حال، امروز باید از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور تشکر کرد که جانانه ایستاد و کاری کرد کارستان. این یک حرف سیاسی نیست.
مسعود پزشکیاندکتری/ وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحاتعملکرد مذاکره‌کنندگان برای همه روشن است و جای تقدیر دارد
عملکرد تیم مذاکره کننده همانند نور آفتاب برای همه روشن است و نتیجه کار و تلاششان به جایی رسیده است که می تواند مشکلاتی را که غربیان در پی تحریم‌ها برای ما ایجاد کردند را حل کنند؛ همچنین عملکرد خوب این تیم می تواند جوی را که علیه ما در دنیا بوجود آمده بود به هم بزنند و این جایی تقدیر و تشکر دارد.
نوذر شفیعیدکتری/ نماینده ممسنی در مجلسکاری بزرگ و تاریخی با دستاوردهای موفق انجام شد
مذاکره کنندگان ما در قالب یک تیم بودند در مقابل شش تیم با آن پشتوانه مشاوره ای که آن تیم ها داشتند و با توجه به حساسیت مسأله بسیار خوب عمل کردند و انجام این کار بسیار بزرگ و تاریخی با دستاوردهای موفق است ودر طول تاریخ دیپلماسی ایران به عنوان نقطه عطف است و این دستاورد حاصل اراده دولت برای حل مسئله از طریق مذاکره و تیم مجرب و کارشناسی و ایستادگی ملت و رهنودهای رهبری است.
احمد توکلیدکتری/ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامیتیم مذاکره‌کننده در هر حال پیروز بود
تیم مذاکره کننده در هر حال پیروز بود یعنی چه به نتیجه می رسیدیم و چه نمی رسیدیم این تیم پیروز میدان بود. این تیم با عقلانیت توانست منویات رهبری  و خواسته های ملت را پیگیری کنند و ضمن رعایت خطوط قرمز حرف خودشان را در طول مذاکرات بزنند و زیر بار زور نروند و اجازه ندادند خواسته های آمریکایی ها محقق شود.
حسین سبحانی‌نیاحوزوی / عضو هیأت رئیسه مجلسطبق تعبیر رهبری، این تیم، شجاع، غیور و مورد اعتماد است
پایمردی و مقاومت تیم هسته ای بالاخره جواب داد و بهترین تعبیرها همان تعبیرهای رهبری است که این تیم را شجاع غیور و مورد اعتماد دانستند. این شجاعت نتیجه داد و امیدواریم جمع بندی نیز در بردارنده منافع ملی نظام باشد. قطعا این توافق هم نتیجه مدیریت کلان رهبری و هم مردم و پایمردی تیم مذاکره کننده بوده است.
محمد صالح جوکارعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلستیم مذاکره‌کننده ما ایستادگی خیلی خوبی داشت
اعضای تیم مذاکره‌کننده ما ایستادگی خیلی خوبی داشتند چون آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که صنعت هسته‌ای ما را تبدیل به یک کاریکاتور کنند. امیدواریم این دستاورد تیم هسته‌ای متضمن منافع و مصالح ملت ایران باشد. ٰایستادگی تیم هسته‌ای مقاومت ملت و رهنمودهای رهبری ما را به این پیروزی بزرگ رساند و قطعا جای قدردانی از این تیم به دلیل اینکه با جدیت بر اصول و خطوط ایستاد، وجود دارد.
مهدي مطهرنياکارشناس سیاست خارجیتوافق هسته‌ای نشانه پیروزی خردورزی سیاسی است
توافق هسته‌ای نشانه پیروزی خردورزی سیاسی است. پس از توافق باید نام 1+5 را 1+6 بگذاریم زیرا ایران به واسطه نقشه ژنتیک جغرافیایی سیاست (ژنوم ژئوپلتیک) خود در میان قدرت های جهان قرار خواهد گرفت. دولت یازدهم دولتی است که زبان دیپلماسی را نه تنها درک بلکه تجربه کرده است. شیخ دیپلمات در راس این دولت و یکی از برجسته ترین دیپلمات های کنونی جهان یعنی «محمدجواد ظریف» در صدر وزارت خارجه ی آن نشسته است. نه تنها در تاریخ جمهوری اسلامی ایران که حتی در تاریخ یک قرن اخیر ما این مزیت سیاسی برای سیاست خارجی دولت فراهم نبوده است. در واقع دو چهره‌ای که درک دقیق دیپلماتیک و تجربه پر بها را در عرصه دیپلماسی کسب کرده اند اکنون در دولت حضور دارند و فعالانه مشغول به حرکت هستند. (ایرنا)
عباسعلی منصوری آرانیفوق لیسانس / عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلسموفقیت بزرگی بدست آمد؛ شادی مردم طبیعی است
این توافق گام اول است. ما در شرایطی قرار داریم که چینش قدرت‌ها در جهان در حال شکل گیری است و ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای و قدرت خاورمیانه می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند. گفت‌وگوهای ایران و 1+5 می‌تواند برای موضوعات دیگر جهانی یک الگو باشد. تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان خط قرمزها و منافع ملی را در توافق هسته‌ای لحاظ کرده است. آنها توانسته‌اند در یک موضوع راهبردی و استراتژیک مسائل را حل و فصل کنند تا کشورمان به حقوقی که از او ضایع شده دست پیدا کند و حقوق خود را در سایه‌ استقامت، صبوری و همسویی حفظ کند که این موفقیت بزرگی برای کشور به حساب می‌آید. شادی و خوشحالی مردم در پی توافق هسته‌ای نیز امری طبیعی است. مذاکرات هسته‌ای علاوه‌ی براین که رکوردی در دنیا به حساب می‌آید نقطه عطفی برای کشور خواهد بود. (ایسنا)
صادق خرازیدکتری/ رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیانمذاکره‌کنندگان هسته‌ای ما بچه‌های جنگ و نظام هستند
دکتر ظریف برجسته‌ترین دیپلمات بین‌الملل تاریخ ایران است. روزگاری من و آقای ولایتی در سازمان ملل قدم می‌زدیم که آقای «خاویر پرز دکویار» نزد ما ‌آمد و گفت آقای ظریف را به سازمان ملل کادو کنید. اگر آقای ظریف در ایران نبود و در جای دیگری زندگی می‌کرد استعداد این را داشت که تا دبیرکلی سازمان ملل نیز پیش برود. ایشان شخصیت متمایز، متدین و مقاوم است و هرگز خلاف نمی‌گوید. من 8 سال با ایشان همسایه بودم و ایشان را خوب می‌شناسم. آقای ظریف حتی در برخی موارد اگر نظرش با حاکمیت و نظام متفاوت بود نظر خودش را می‌گفت اما نظر حاکمیت را رعایت می‌کرد. اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما بچه‌های جنگ و نظام هستند و سر سوزنی امکان تخلف آنها وجود ندارد همه آنها مقلد رهبری و آقا هستند.
محمدحسین صفار هرندیعضو مجمع تشخیص مصلحت نظاممذاکره‌کنندگان، سربازان غیور نظام هستند
اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران سربازان غیور نظام هستند که تمام تلاششان را برای به سرانجام رساندن مذاکرات کردند. ببينيد کار را تا کجا پيش برده ايم که سرنوشت انتخابات آمريکا به خبر توافق با ايران گره خورده است. اين يک پيروزي بزرگ براي ايران است. غربي‌ها خواسته‌اند با تهديد و تحريم و تکنيک‌هاي مختلف به ما فشار بياورند، اما ملت ما ايستادگي کرده و از مواضع استقلال‌طلبانه خود کوتاه نيامد.
علاءالدین بروجردیدکتری/ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلسهوشمندی تیم مذاکره‌کننده حافظ خطوط قرمز شد
هوشمندی تیم مذاکره‌کننده‌ زیر سایه رهنمودهای رهبری حافظ خطوط قرمز نظام شد و تمام منابع ملی ایران در عرصه مذاکرات حفظ شده است. بدون تردید ایستادگی و مقاومت ملت ایران در کشاندن غربی‌ها به میز مذاکره و در نهایت تحقق توافق هسته ای و رفع تحریم ها نقش بی‌بدیلی دارد. یکی دیگر از عوامل موفق بودن مذاکرات هسته ای رهنمودها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در عرصه مذاکرات بود. خوشبختانه با رهنمودهای معظم له تیم مذاکره کننده توانست که منافع ملت را به طور کامل تامین کند. ایستادگی، مقاومت و هوشمندی تیم مذاکره کننده منجر شد که خطوط قرمز نظام در مسئله هسته ای حفظ شود. خوشبختانه تمام منابع ملی در عرصه مذاکرات هسته‌ای حفظ شده و آنچه محقق شده و اتفاق افتاده قابل قبول است و این توافق متضمن منافع ملی خواهد بود. (خانه ملت)

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک