روسیه طرح «ماست» را اجرا می‌کند

دولت روسیه به منظور فراهم کردن تجارب نوین برای جوانان و روزنامه‌نگاران تازه‌کار این کشور، به دنبال اجرای طرحی ملی موسوم به «ماست» است.

عصرخبر به نقل از تسنیم: دولت روسیه برای تاسیس انجمن بین­‌المللی تلویزیونی «ام.آ.اس.تی» از روزنامه‌نگاران جوان روسیه دعوت کرده است تا برنامه­‌های تلویزیونی خود را روی کانال «آموزش» آماده و پخش کنند.
به گزارش روس‌اِستادی، طبق این گزارش به کمک این استودیو، تمام جوانان از سراسر روسیه فرصتی برای ارتباط و دسترسی به به تحصیلات پایه با تجربه عملی خواهند داشت.
به موجب طرح «ام.آ.اس.تی» (ماست) که تمرکز خود را بر اجرای پروژه جهانی همکاری با استودیوهای دانشجویی کشورهای مختلف گذاشته است، دانشگاه­های روسیه زمینه‌های لازم برای کسب تجربه روزنامه‌­نگاران جوان در خارج از کشور را فراهم آورده و برنامه همکاری­های بین‌­المللی را توسعه می­‌دهند. بر مبنای این طرح، دانشجویان روس با دانشجویان کشورهای عضو سازمان بریکس و شانگهای تعامل بسیار نزدیکی خواهند داشت.
از این رو اساتیدی در حوزه رسانه با جوانان کار خواهند کرد تا به مرور زمان، هر یک از اعضای این انجمن (هر جوان) بتوانند در تهیه مطلب برای دیگر اعضا، مهارت داشته باشند.
طرح «ماست» با حمایت وزارت آموزش و علوم فدراسیون روسیه، دومای دولتی فدراسیون روسیه، آکادمی علوم روسیه، کانال تلویزیونی آموزش ملی «آموزش»، «مدرسه عالی اقتصاد»، اتحادیه مدیران دانشگاه‌­های روسیه، اتحادیه جوانان روسیه، آکادمی اوراسیایی تلویزیون و رادیو و آکادمی بین‌­المللی رادیو و تلویزیون به اجرا درخواهد آمد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک