تخریب سیدحسن، پروژه امروز نیست
هرچند حتما و باید از دستگاههای نظارتی، انتظامی و قضایی انتظار داشت تا با چنین تحرکاتی برخورد کنند اما خاطره بوسه مقام معظم رهبری بر پیشانی سیدحسن خمینی، آن هم درست در زمانی که هم دولت وقت و هم عدهای در میان جمعیت حاضر در حرم امام سعی داشتند چهره نوه صاحب خانه را مخدوش کنند، کمی از دردِ دیدن این تحرکات بکاهد. بهراستی، چرا سیدحسن را تخریب میکنند؟
عصر خبر به نقل از شبكه مجازي آستان: این روزها که آیتالله سیدحسن خمینی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی به شدت از سوی عدهای تخریب میشود، شاید به تصمیم و اعلام حضور او در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ربط داشته باشد، اما حقیقت این است که «تخریب سیدحسن» ماجرای امروز نیست و در گذشته نیز بارها اتفاق افتاده است؛ چه آن زمان که برخی سایتها و به اصطلاح رسانهها درباره اموال و داراییهای او دروغپردازی کردند، چه زمانی که به دخالت در حوادث بعد از انتخابات 88 متهمش ساختند، چه آن روز که سخنرانیاش در سالروز رحلت امام (ره) را به هم ریختند، چه آن دوران که دولت وقت هم پا به پای افراطیون نوه امام را تخریب میکرد و چه…؛ موارد از این دست زیاد است. شاید این سخنی گزاف نباشد که عدهای در لباس افراد به ظاهر متدین و انقلابی سعی دارند حرمت امام و بیت امام را هتک کنند و قبح چنین تندرویهایی را در جامعه بشکنند. هرچند حتما و باید از دستگاههای نظارتی، انتظامی و قضایی انتظار داشت تا با چنین تحرکاتی برخورد کنند اما خاطره بوسه مقام معظم رهبری بر پیشانی سیدحسن خمینی، آن هم درست در زمانی که هم دولت وقت و هم عدهای در میان جمعیت حاضر در حرم امام سعی داشتند چهره نوه صاحب خانه را مخدوش کنند، کمی از دردِ دیدن این تحرکات بکاهد. بهراستی، چرا سیدحسن را تخریب میکنند؟
داریوش قنبریدکتری/ تحلیلگر سیاسیاین تخریبها از ناحیه تندروها صورت میگیرد
این تخریبها از ناحیه گروههای تندرو و افراطی صورت میگیرد و هدف اینها در این تخریبها صرفا تامین منافع خودشان است و هیچگاه منافع کشور و نظام را نیز در نظر نمیگیرند. این تخریبها یعنی تخریب نظام، زیرا هویت انقلاب با هویت خانواده امام پیوند خورده است و این تخریبها به نوعی تخریب انقلاب و نظام است. این طیف که اصولا از سرنادانی یا غرضورزی چنین کارهایی را انجام میدهند، بیشترین ضربهها را به منافع کشور زدهاند و به نوعی همواره در راستای منافع بیگانگان گام برداشتهاند.
علی عسگرینماینده پیشین مجلستخریب و غیبت، ابزار کار انسانهای عاجز است
در روایات داریم که تخریب و غیبت، ابزار کار انسانهای عاجز است. کسانی که این تخریبها را انجام میدهند که اصولا مورد قبول جامعه نیستند و محبوبیتی ندارند و با تخریب دیگران میخواهند برای خودشان محبوبیت کسب کنند. این روش خلاف نظر رهبری و امام راحل است. تجربه نشان داده که هرکس مورد تخریب افراطیون قرار میگیرد در افکار عمومی به عنوان مظلوم مقتدر شناخته میشود. چند روز قبل که برای زیارت به قم رفته بودم بسیاری از طلبههای حوزه علمیه قم و مردم این شهر بر این موضوع تاکید کردند که این کارها ریشه در افراطگری برخی اقلیت دارد و این اقلیت قیم مردم و جامعه نیستند. تاکید آنها این بود که دلسوزانی از بیت امام اگر وارد عرصه شوند، نیاز جامعه است و مردم نیز از این ورود استقبال میکنند.
حسين ابراهيميعضو جامعه روحانیت مبارز و نماينده مجلس هشتمتخریب علیه هر مؤمنی باشد حرام است
تخریب بد است و به عنوان عملی قبیح در جامعه شناخته میشود. این تخریب علیه هر مؤمنی باشد حرام است و هرکسی این کار را انجام دهد خلاف شرع عمل کرده است و قطعا اینگونه رفتارها در شأن نظام نیست و جو جامعه را بههم میریزد. افراد باید مراقب گفتهها و رفتارشان باشند که مبادا در آن با آبروی مؤمن بازی شود.
حميدرضا ترقيدکتری/ عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلاميتخریب علیه هر شخصیتی خلاف اخلاق و ارزشهای اسلامی است
تخریب علیه هر فرد و شخصیتی در جامعه خلاف اخلاق و ارزشهای اسلامی است، بویژه اگر این تخریب علیه خانواده و بیت امام باشد، باید به جایگاه خانواده امام توجه شود که آسیبی به این جایگاه نرسد. البته ممکن است برخی در این اظهارنظرها دلسوزیهایی را نسبت به بیت امام داشته باشند و از اینکه فردی از بیت امام وارد عرصه سیاسی شود و ورود به این عرصه ممکن است آسیبهایی را به جایگاه امام و بیت امام بزند نگران هستند و اظهارنظرهایی را انجام میدهند؛ گرچه ممکن است برخی نیز هدفشان دراین اظهارنظرها اهداف دیگری به جز این باشد.
مسعود پزشكياندکتری/ نماينده مجلس شوراي اسلاميمنطق ندارند؛ پس تخریب میکننداگر سلیقه ای مخالف آن چیزی که ما می خواهیم نباشد و اجازه مطرح شدن به آن سلایق را به هردلیل و بهانه ای ندهیم خود به خود جامعه را تک بعدی می کند و باعث میشود که فقط با یک نگاه مسایل طرح شود و رقابت را ازبین می برد و مانع پیشرفت و توسعه میشود و این در حالی است که توسعه در رقابت بیشتر معنا می دهد ،باوجود رقیب است که انسان سعی میکند بیشتر بدود و تلاش کند ووقتی رقیبی نباشد که رقابتی نیز نیست و پیروزی نیز معنای ندارد.اگر منطقی وجود داشته باشد که افراد دعوا نمی کنند و فحش نمیدهند، چه کسانی جلسات پیامبران را بهم می زدند؟ کدامیک از پیامبران و یا مصلحی جلسه ای را بهم زده است؟ تمام کسانی که جلسات رابهم زدند کسانی بودند که از شنیدن حق واهمه داشتند بودند. اگر حق هستیم و حرف حق را می زنیم که نباید بترسیم و فحش دادن و دعوا کردن نشان می دهد که کسانی که دست به این کار می زنند منطق و دلیلی ندارند وگرنه اگر دلیلی داشتند این کار را نمی کردند. قانون اجازه داده است که افراد در جایگاه قانونی حرف بزنند اما عده ای این جلسات را بهم می زنند و این نشان می دهد که این افراد منطق ندارند. این افراد هدفشان این است که غیر از خودشان فرد دیگری نباشد و کاری کنند که کسانی که حرف حق دارند جرات به میدان امدن را نداشته باشند. شاید عده ای بخواهند خالص و برای خدا کاری کنند،مثلا الان عده ای از داعشی ها در حال حاضر فقط برای خدا کار می کنند ولی نگاهشان است که مشکل دارد،پس لازم است که نگاهها اصلاح شود. کسی که در معتقد به انقلاب، اسلام و ولایت باشد حق ندارد خارج از قانون به هر دلیلی عمل کند، اگر کسی مشکل دارد قانون برایش محل مشخص کرده است و از آن مجرا عمل کند،آنهایی که خلاف قانون عمل می کنند خلاف فرمایشات رهبری،امام عمل می کنند و این قابل قبول نیست. (نامه نیوز)