نظارت ٤٠٠٠ بازرس از مراکز توزیع غذا

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: از ابتدای اسفندماه سال جاری بیش از 4000 نفر از کارشناسان بهداشت محیط در سراسر کشور در نظارت‌ها و بازرسی‌های بهداشتی از مراکز و اماکن حساس مشارکت می‌کنند.

عصرخبر به نقل از خبرگزاری فارس: مهندس حسن فراهانی گفت: مطابق با قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مصوب سال 1379 و آیین‌نامه اجرایی ماده مذکور مصوب 1391 شورای عالی سلامت، تخلف از مقررات بهداشتی نظیر عدم رعایت بهداشت فردی، وضع غیربهداشتی ساختمانی و وسایل کار ممنوع و مستوجب مجازات است.
وی در ادامه افزود: در این راستا بازرسان بهداشت محیط به‌عنوان ناظران بهداشتی اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، متخلفان را با ذکر موارد تخلف بعد از تائید مسئول بهداشت محل به مراجع ذی‌صلاح قانونی معرفی می‌کنند.
معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی تاکنون 158 هزار و 499 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی صورت پذیرفته که در 1831 مورد منجر به برخورد قانونی با متخلفان شده است.
وی گفت: همچنین در راستای کنترل ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه باهدف کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با غذا، بیش از 6395 نمونه‌برداری از مواد غذایی صنعتی و سنتی به‌عمل‌آمده و جهت بررسی به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال‌شده است.
فراهانی افزود: هم‌وطنان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف با تماس با سامانه‌ بهداشت 1490 موارد تخلف را گزارش کنند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک