به جنگ نشانه هاي پيري بروید!

وقتي صحبت از مبارزه با نشانه‌هاي پيري مي‌شود، بجز روش‌هاي معدودي که باعث مي‌شوند احساس و ظاهر بهتري داشته باشيم، بعضي تغييرات در شيوه‌ي زندگي نيز مي‌توانند بسيار مفيد واقع شوند.

به جنگ نشانه هاي پيري بروید!وقتي صحبت از مبارزه با نشانه‌هاي پيري مي‌شود، بجز روش‌هاي معدودي که باعث مي‌شوند احساس و ظاهر بهتري داشته باشيم، بعضي تغييرات در شيوه‌ي زندگي نيز مي‌توانند بسيار مفيد واقع شوند. در پست امروز، ما ليستي از روشهاي اثبات شده علمي براي ايجاد يک شيوه زندگي ضد پيري را بيان مي‌کنيم:
 
بوجود آوردن يک سبک زندگي ضد پيري
 
8 ساعت خواب
 
قدرت خواب را دست کم نگيريد. بدن براي ترميم خودش به زمان نياز دارد و اينکار را هم در هنگام خواب انجام مي‌دهد. مطالعات متعددي نشان داده‌اند که خواب ناکافي منجر به مشکلات شناخته شده‌اي مي‌شود. همچنين خواب ناکافي مي‌تواند باعث شود که پوست، سريع‌تر پير شود. محققان مي‌گويند افرادي که دچار محروميت از خواب هستند، نسبت به آنهايي که خواب کافي دارند، داراي چين و چروک‌هاي بيشتري هستند. همچنين افرادي که خواب شبانه خوبي ندارند، بيشتر در معرض ابتلا به هيپرپيگمانتاسيون، پوست لکه دار و آويزان هستند.
 
بعلاوه آنهايي که خواب کافي دارند، مي‌توانند از آسيب‌هاي ناشي از عوامل استرس‌زاي پوست، از جمله آسيب نور خورشيد و سموم محيط زيست سريع‌تر بهبود يابند. کارشناسان سلامتي مي‌گويند که يک فرد هر شب بايد حداقل هفت ساعت و نيم بخوابد.
 
ورزش منظم
 
مطالعه‌اي در سال 2014 نشان داد که بين فعاليت فيزيکي و پيري، رابطه‌ي محکمي وجود دارد. همان مطالعه، ورزش را بعنوان بهترين راه براي پيشگيري از علائم پيري معرفي کرد.
 
ورزش به افزايش توده استخواني کمک مي‌کند، مفاصل را قوي کرده و قلب را سالم نگه مي‌دارد. هنگامي که از نظر فيزيکي متناسب باشيد، تحرک بيشتري خواهيد داشت. دردها و تير کشيدن‌هاي معمول که با بالا رفتن سن بوجود مي‌آيند را تجربه نخواهيد کرد. علاوه بر اين، ورزش جريان خون به مغز را افزايش مي‌دهد، و باعث ترشح سروتونين مي‌شود، هورموني که با افسردگي مقابله مي‌کند.
 
رژيم غذايي سالم
 
چيزي که مي‌خوريد، بر سلامتتان تاثير خواهد گذاشت و صادقانه بگوييم، سلامت خوب، يکي از مهم‌ترين عناصر يک زندگي جوان و طولاني است. خوردن ميوه‌ها و سبزيجات با کيفيت بالا به شما کمک خواهد کرد که به يک زندگي طولاني و جوان دست يابيد. آنها شامل سبزيجات سبز تيره، مواد غذايي زرد و نارنجي و همچنين انواع چاي و پروتئين بدون چربي هستند.
 
بوجود آوردن يک سبک زندگي ضد پيري
 
تحقيقي نشان داده است ميزان مرگ و مير در ميان کساني که هر روز چند فنجان چاي مي‌نوشند، تقريبا 26 درصد کاهش مي‌يابد. يک تحقيق ديگر نشان داد که خوردن غذاهاي سرشار از اسيدهاي چرب امگا-3 نيز روند پيري را به تاخير مي‌اندازد. اسيدهاي چرب امگا-3 به حفظ تلومرهاي بدن کمک مي‌کنند. تلومرها در انتهاي کروموزوم‌هاي بدن قرار دارند و با بالا رفتن سن، کوتاه مي‌شوند. با حفظ تلومرهاي بدن، خطر ابتلا به بيماري‌هاي مزمن از جمله ناراحتي قلبي و سرطان کاهش مي‌يابد.
 
رابطه جنسي منظم
 
شما براي رابطه جنسي به دليل و بهانه نياز نداريد، اما رابطه جنسي منظم به جوان نگه داشتن ذهن و بدن نيز کمک مي‌کند. رابطه جنسي منظم، جواني پوست را حفظ مي‌کند و قلب را نيز سالم نگه مي‌دارد. محققان دريافته‌اند که رابطه‌ي جنسي، فشار خون را کاهش مي‌دهد، عملکرد و انعطاف پذيري عضلات را هم بهبود مي‌بخشد. همچنين ريسک بيماري قلبي را در مردان تا 50 درصد مي‌کاهد.
 
ديد مثبت
 
بله، داشتن ديد مثبت به نفع بدن شماست. تحقيق جديدي نشان مي‌دهد افرادي که از نظر اجتماعي فعال هستند، آهسته‌تر از افرادي که فعال نيستند پير مي‌شوند. علاوه بر اين، افرادي که با ديدي مثبت زندگي مي‌کنند، بطور متوسط 7.5 سال طولاني تر از افراد منفي‌گرا عمر مي‌کنند.
 
همچنين برخي از مطالعات نشان مي‌دهد که مفهوم هدف و جهت در زندگي مي‌تواند طول عمر فرد را طولاني کند و اين مساله، شامل افراد از همه‌ي سنين مي‌شود. پس شروع کنيد، بيشتر لبخند بزنيد، مهربان باشيد و با مثبت بودن، کامياب شويد. اينکار از پير شدن شما جلوگيري خواهد کرد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک