محتوای فیلمی كه مسلمین راخشمگین کرد

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران در ادامه هشدارهای قبلی تأكید می‌كند سكوت سیستماتیك و مستمر دولت آمریكا نسبت به اینگونه اقدامات منزجركننده كه در راستای اسلام‌ستیزی انجام می‌شود، عامل اصلی استمرار این اقدامات است.

به گزارش عصر خبر به نقل از بازتاب، فیلم مذكور از سوی تری جونز،كشیش ضد اسلام اهل فلوریدای آمریكا، منتشر شده كه اعلام كرده‌ است انتشاراین فیلمبه مناسبت سالگرد حملات یازده سپتامبر صورت گرفته است.

در این فیلم دوساعته، شخصیت ارزشمند پیامبر اكرم (ص) به طنز گرفته شده واین چهره پاك، فردی ترسیم شده‌ است كه گناهان بسیاری مرتكب می‌شود.

رسانه‌های آمریكایی ازجمله «وال‌ استریت جورنال» گزارش دادند كه «سَمباسیل»، نویسنده و كارگردان این فیلم، كه «معصومیت مسلمانان» نام دارد یكیهودی آمریكایی اهل كالیفرنیا و شاغل در بخش مستغلات است، اما پخش و توزیعفیلم را تری جونز برعهده دارد.

سم باسیل كه هم‌اینك در مخفیگاه به‌ سر می‌برد به «وال‌ استریت جورنال»گفته‌ است كه «بیش از ۱۰۰ یهودی با اعطای ۵ میلیون دلار» در تأمین مالی اینفیلم كمك كرده‌اند و این فیلم با شركت ۶۰ هنرپیشه و ۴۵ نفر پشت صحنه در سهماه ساخته شده‌ است.

به گفته «سم باسیل»، این فیلم تاكنون تنها یك بار اكران شده كه اوایل سال جاری در سالنی تقریباً خالی در هالیوود بوده است.

تری جونز، كشیش كلیسای گِینزویل فلوریدا، كه شبكه خبری سی‌ان‌ان در وب‌سایتخود او را كشیشی «جویای نام» توصیف می‌كند پیشتر در اردیبهشت‌ماه امسالقرآن را آتش زده بود.

وزارت خارجه ایالات متحده نیز در پاسخ این عمل را محكوم كرده و اعلام كردكه «این یك عمل فردی است و به هیچ وجه نمایانگر ارزش‌های مردم آمریكا یادولت ایالات متحده نیست». با این حال هیچ گونه برخوردی با این فرد هتاك بهاعتقادات یك و نیم میلیارد مسلمان نكرده كه این امر باعث تحریك احساساتمسلمانان شده است.

تری جونز روز ۲۰ مارس ۲۰۱۱ نیز یك نسخه از قرآن را در كلیسای خود به آتشكشید كه این اقدام تظاهرات گسترده‌ای را در افغانستان به دنبال داشت كه طیآن ده‌ها تن كشته و زخمی شدند.

در این حال سخنگوی وزارت خارجه كشورمان ضمن محكومیت انتشار فیلماهانت‌آمیز آمریكاییبه ساحت مقدس پیامبر اكرم(ص) این اقدام را نفرت‌انگیزخواند.

به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان انتشار فیلم آمریكایی توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) را اقدامی نفرت‌انگیز خواند و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران توهین به مقدسات اسلامی را قویا محكوم كرده و با احساسات جریحه‌دار شده امت اسلامی ابراز همدردی می‌كند.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران در ادامه هشدارهای قبلی تأكید می‌كند سكوت سیستماتیك و مستمر دولت آمریكا نسبت به اینگونه اقدامات منزجركننده كه در راستای اسلام‌ستیزی انجام می‌شود، عامل اصلی استمرار این اقدامات است.

مهمان‌پرست تأكید كرد: اسناد متعدد سازمان ملل و یونسكو بر تعهدات دولت‌ها در زمینه پرهیز از انتشار تنفر فرهنگی تأكید می‌كند و دولت آمریكا فراترازاین تعهدات حقوقی از نظر اخلاقی هم مسئولیت مستقیمی در توقف این روند خطرناك گسترش تنفر فرهنگی و توهین به مقدسات امت عالیه اسلام دارد.

سایت ابنا هم در این زمینه نوشت:

این فیلم موهن كه با دو نام “برائت از مسلمانان” و “زندگی محمد[ص] رسول اسلام” معرفی شده یك فیلم آماتوری به كارگردانی «سام باسیل» است و حاوی صحنه‌ها و توهین‌هایی به پیامبر اكرم(ص) است كه زبان از بیان آنها شرم می‌كند.

اینفیلم پیش از این تنها یك بار در سالنی در هالیوود به شكل خصوصی نمایش دادهشد و قرار بود دیروز و در سالگرد حادثه 11 سپتامبر در كلیسای تری جونز(كشیش سفیه) به نمایش درآید؛ اما این نمایش لغو شد.
این كشیش دیروز و طبق اعلام قبلی، حركت موهن دیگری به نام «محاكمه مردمیمحمد[ص]» برگزار كرد و به زعم خود آن حضرت را محاكمه نمود. قرار بود اینفیلم در كنار این محاكمه نمایش داده شود.
اما علیرغم لغو پخش رسمی فیلم موهن، بخش‌هایی از این فیلم در فضای مجازیمنتشر گردید و چون این كار از سوی قبطیان مهاجر مصری انجام شد، نخستینواكنش‌ها از مصر علیه این اقدام برخاست و سپس به لیبی، یمن و دیگر كشورهاكشیده شد.
شخصیت‏های مسلمان، مسیحی، قبطی و نیز كاخ سفید ساخت این فیلم را محكومكردند؛ اما مسلمانان خشمگین در مصر و لیبی، با حمله به نمایندگی های سیاسیآمریكا در “قاهره” و “بنغازی”، سفیر آمریكا در لیبی را كشتند.

دولت آمریكا كه اینك با خشم مسلمانان بیدارشده مواجه شده است تلاش می‏كندخود را از این اقدام موهن بری كند؛ اما آیا می‏توان باور كرد كه ساخت فیلمیبا سرمایه هنگفت 5 میلیون دلاری و نیز اقدامات مستمر كشیش دیوانه بدوناطلاع و رضایت مقامات كاخ سفید انجام شده باشد؟
زمان این فیلم 2 ساعت است اما بخش هایی چند دقیقه ای از آن (به زبانانگلیسی و نیز با دوبله به زبان مصری محلی) بر روی شبكه ویدئویی “یوتیوب”منتشر گردیده و با وجود اعتراضات تا این لحظه حذف نشده است. این در حالیاست كه این شبكه مدعی است فیلمهایی كه موجب خشونت شود یا توهین به احساساتعمومی باشد را منتشر نمی‏كند.
مشخصات فیلم
نام فیلم: برائت از مسلمانان (زندگی محمد رسول اسلام)
سناریست، تهیه كننده و كارگردان: سام باسیل (به انگلیسی: (Sam Bacile
محصول: 2011 ـ ایالات متحده آمریكا
زمان: 120 دقیقه
حامیان مادی: صهیونیست‏ها.
حامیان معنوی: «عصمت زقلمه» رییس دولت خودخوانده قبطی (هیئت عالی حكومتقبطیان مهاجر در آمریكا) ـ «موریس صادق» وكیل قبطی دادگستری ـ «تری جونز»كشیش قرآن‏سوز آمریكایی.
داستان فیلم
این فیلم با صحنه‌هایی از حملات گروه‌های تندرو به یك داروخانه مربوط بهپزشكی قبطی در مصر آغاز می‏شود. در این صحنه چند مسلمان با محاسن بلند باچوب و چماق به داروخانه این پزشك حمله می‏كنند و با حمله ناجوانمردانه بههمسر وی، مغازه اش را ویران می كنند؛ اما پلیس مصر تنها نظاره گر این حادثهاست.
فیلم پس از این بخش، به حیات پیامبر اعظم(ص) در صدر اسلام منتقل می‌شود وبا پخش صحنه های مبتذل (كه از بیان آنها معذوریم)، علاوه بر توهین بهپیامبر اكرم(ص)، دین اسلام را به عنوان “سرطان” و مسلمانان را افرادی خشن،عقب مانده و طرفدار خونریزی نشان می دهد.

گذشته از صحنه‏ های سخیفی كه ارزش بیان ندارد، یكی از شیطنتهای فیلم آن استكه مسلمانان را افرادی شكنجه‏ گر معرفی كرده است و در صحنه ای از فیلم یكزن سالخورده به نحو عجیبی شكنجه می شود؛ در حالی كه در تاریخ اسلام چنینچیزی مشاهده نمی شود. در واقع، در این فیلم بسیاری از جنایت‏هایی كهنظامیان آمریكایی، اسرائیلی و غربی در سال‏های اخیر در حق مردم فلسطین،عراق و افغانستان انجام داده و در “گوانتانامو” و “ابوغریب” مرتكب شده اندرا بی‏شرمانه به اسلام و مسلمانان نسبت می‏دهد.
در این فیلم نقش پیامبر(ص) را یك بازیگر آمریكایی با رفتاری كمدی وتوهین‌آمیز بازی می‌كند و در آن تلاش شده است تا نزول وحی بر پیامبر(ص) رادروغ معرفی كند.
روزنامه وال استریت ژورنال در توصیف این فیلم نوشت: فیلم “برائت ازمسلمانان” یك فیلم سیاسی و نه مذهبی است و در آن از اسلام به عنوان سرطانیاد شده است.
آشنایی با كارگردان
سام باسیل یك شهروند اسرائیلی ـ آمریكایی ایالات متحده است. وی یك مشاوراملاك و مدیر شركت‏های ساخمانی است كه در كالیفرنیای جنوبی زندگی می‌كند .علیرغم عدم انتشار هیچ تصویری از وی، او یك شخص حقیقی است و سنی بین 52 تا56 سال دارد. (یعنی سام باسیل، یك نام مستعار نیست).
باسیل از دیروز سه شنبه (۱۱ سپتامبر 2012 ـ ۲۱ شهریور 1391) كه با روزنامهصهیونیستی “هاآرتص” و روزنامه آمریكایی “وال ستریت ژورنال” مصاحبه كردناپدید شد و از مكان اختفای وی اطلاعی در دست نیست.
وی دیروز به روزنامه ” وال استریت ژورنال” گفت: “برای این فیلم 5 میلیوندلار از یكصد صهیونیست اعانه جمع آوری شده است. این فیلم با استفاده از 59بازیگر و تیمی 45 نفره در پشت صحنه، به مدت سه ماه در اواسط سال گذشتهمیلادی در كالیفرنیا تولید شد”.
اما با وجود این هزینه هنگفت، كیفیت فیلم بسیار پایین و دكورها و صحنه‏ ها بسیار آماتوری و پیش پا افتاده است.
آشنایی با حامیان فیلم
گروه موسوم به «قبطیان مهاجر»: دكتر عصمت زقلمة از شخصیت‏های قبطی مهاجر وساكن در آمریكا، در سال گذشته میلادی با ادعای اینكه مسیحیان قبطی مصر درمعرض ظلم و قتل هستند “حكومت قبطی در تبعید” را تشكیل داد و خود را رییس آناعلام كرد. دیگر مقامات این دولت خودخوانده «مستشار موریس صادق» مدیراجرایی، «مهندس نبیل بسادة» دبیركل و «مهندس إیلیا باسیلی» هماهنگ كنندهبین المللی آن هستند.
اما رهبران قبطی مقیم مصر، با رد تشكیل این دولت، اعلام كردند كه زقلمة و موریس را نماینده خود نمی دانند.
«تری جونز» (به انگلیسی: Terry Jones): كشیش یك كلیسای كوچكی در ایالتفلوریدا است. وی جایگاهی در بین مسیحیان آمریكا ندارد و در كلیسای محلی اوتنها حدود 20 و حداكثر ۵۰ نفر حاضر می‏شوند. وی از 11 سپتامبر سال 2001تاكنون به همراه همسرش در كلیسایی كوچك در شهر “گینسویل” حمله علیه جهاناسلام را آغاز كردند. جونز در نهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر خواستاربرگزاری مراسم قرآن سوزی شد و سرانجام پس از غائله ‏های رسانه‏ ای فراوان وكسب شهرت منفی جهانی، در روز ۲۰ مارس ۲۰۱۱ این كار موهن را انجام داد.عواقب این كار ابلهانه وی گریبانگیر آمریكائیان مقیم كشورهای اسلامی وكاركنان سازمان ملل شد؛ و فقط در “مزار شریف” افغانستان دست كم ۱۲ نفر ازنیروهای سازمان ملل كشته شدند. تری جونز از سوی رهبران دینی مسیحیت نیزمردود است و علاوه بر محكومیت رسمی وی از سوی “واتیكان” روحانیون مختلفمسیحی نیز كار وی را نفی كرده‏ اند. رهبران دینی شهر دیربورن نیز باموضع‌گیری در برابر این تصمیم ضددینی تری جونز اعلام كرده بودند كه مقابلمركز اسلامی دیربورن گرد هم خواهند آمد تا اعلام كنند مخالف اهانت بهاحساسات اقلیت‌های مسلمان هستند. وی پس از آنكه با سوءاستفاده از غائلهسوزاندن قرآن در دو سال گذشته، از یك كشیش روستایی به یك چهره جهانی تبدیلشد پارسال نیز تبلیغات شدیدی را آغاز و سرانجام نسخه ای از قرآن را به آتشكشید. او امسال نیز نمایش مضحك “محاكمه مردمی پیامبر(ص)” را به راه انداخت.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک