رد پای انگلیسی‌ها در گرانی طلا

کشتی آرای گفت: قیمت اونس جهانی امروز با 17 دلار رشد مواجه شد و قیمت سکه نیز 30 هزار تومان گران شد.

عصرخبر به نقل از خبرگزاری میزان: محمد کشتی آرای در خصوص روند بازار طلا و سکه در هفته گذشته گفت: قیمت طلا در هفته گذشته با روند نزولی روبرو بود و هر اونس طلا در اوایل هفته با قیمت 1299 دلار شروع به کارد کرد و در روز چهارشنبه و پنجشنبه هر اونس به 1265 دلار رسید.
 وی در توضیح علت افزایش اونس طلای جهانی تصریح کرد: با توجه به نتایج نهایی مثبت همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در روز گذشته شاهد یک شوک عظیم به تمامی بازارهای جهانی بوده‌ایم و این موضوع باعث شد تا قیمت پوند انگلیس به پایین‌ترین حد خود در 30 سال گذشته برسد و این امر موجب تقویت بازار دلار و رشد قیمتی آن شد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه یادآور شد: قیمت تمامی ارزها با توجه به اخبار روز جمعه با نوسان مواجه شد و مهم‌ترین اثر را بر روی قیمت طلای جهانی گذاشت  و قیمت آن را 8 درصد افزایش داد که این رشد از سال 2008 بی سابقه بوده است.
کشتی آرای با اشاره به ادامه نوسانات بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: با توجه به ادامه نوسانات از هفته گذشته، امروز بازار طلا با آرامش نسبی روبرو شد و هر اونس طلا 17 دلار گران شد و قیمت سکه نیز 30 هزار تومان گران شد.
وی در خصوص پیش بینی بازار طلا در روزهای آتی خاطر نشان کرد: شرایط بازارهای جهانی با توجه به اتفاقات پیش رو به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک