هلاکت ۳ نظامی سعودی در جیزان

هلاکت ۳ نظامی سعودی در «جیزان» و شلیک موشک بالستیک به پایگاه «خمیس مشیط» در عسیر از جمله اخبار و تحولات یمن است.

خبرگزاری مهر: به نقل از المسیره، در پی درگیری های روز شنبه نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در شهر «الخوبه» در منطقه «جیزان» سه نظامی سعودی کشته شدند.
یک منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن تعدادی از مواضع سعودی در منطقه الخوبه را مورد حمله توپخانه ای و موشکی قرار دادند که در پی آن ۳ نظامی سعودی به هلاکت رسیدند.
تک تیراندازان یمنی روز جمعه نیز در واکنش به ادامه حملات سعودی ها به یمن، دو نظامی سعودی را در العبادیه و الدخان در همین منطقه هدف قرار داده و از پای درآوردند.
از سوی دیگر یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن با یک موشک بالستیک از نوع «قاهر ۱» پایگاه سعودی «خمیس مشیط» در عسیر را مورد هدف قرار داد.
در همین حال در دو حمله هوایی جنگنده های سعودی به منطقه الطلح در بخش «سحار» استان صنعاء دو شهروند یمنی زخمی شدند. جنگنده های سعودی همچنین پل الدرجه در منطقه «خمیس بنی سعد» در المحویت را مورد هدف قرار دادند.
این جنگنده ها در راستای تخریب زیرساخت های یمن پل رابط بین الحدیده و تعز را نیز مورد حمله قرار دادند.
در همین حال سازمان پزشکان بدون مرز روز شنبه شهادت ۱۰ کودک یمنی و زخمی شدن ۲۱ نفر دیگر در حمله هوایی جنگنده های سعودی به استان صعده را تایید کرد. این سازمان اعلام کرد که پزشکان بدون مرز روز شنبه ۲۱ مجروح و ۱۰ شهید را که همگی زیر ۱۵ سال سن داشتند در بخش حیدان استان صعده مورد پذیرش قرار داده اند.
لازم به ذکر است که جنگنده های سعودی در ادامه جنایات خود علیه مردم یمن، یک مدرسه حفظ قرآن کریم را در منطقه جمعه بن فاضل در حیدان واقع در شمال استان صعده که مشغول برگزاری امتحانات درسی دانش آموزان بود، بمباران کردند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک