آیت‌الله مکارم شیرازی:

پذیرش خواسته‌های دشمن نمونه‌ای از بردگی است

یکی از مراجع تقلید گفت: برای مقابله با حوادث مراقبت و هوشیاری نسبت به نقشه‌های دشمن ضروری است، هر روز آنها با نقشه جدید وارد می‌شوند و الحمدلله تا کنون این فتنه‌ها خنثی شده است.

مرکز خبر حوزه: آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسؤولان فرهنگی شهرستان بیجار اظهار کرد: همین که نسبت به وضعیت منطقه احساس مسؤولیت کرده‌اید و سختی راه را تحمل کرده و به شهر قم‌ آمده‌اید، جای تقدیر دارد.
این مرجع تقلید افزود: در کلمات پیشوایان دینی تاکید فراوان شده که زندگی همیشه دارای مشکلات زیادی است و حتی حضرت علی(ع) فرمودند دنیا سرایی است که مشکلات در آن زیاد است در مقابل این مشکلات، اسلام دستور به صبر و استقامت داده است.
وی افزود: اگر ایمان انسان آمیخته به صبر نباشد، فایده‌ای ندارد، کسانی در حوادث موفق‌تر هستند که از حجم مشکلات نترسند، وارد میدان کارزار شوند و با سختی‌ها روبه‌رو شده و مقابله کنند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مشکلات زیاد، بعضی از بیرون و بعضی از درون بر مردم تحمیل شده است، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم عزیز و سربلند باشیم، دنیا پرستان و استکبار مزاحم می‌شوند، چرا که مشکلات آنان پایان ندارد و هر روز مسائلی مانند حقوق بشر و مسائل هسته‌ای را بهانه می‌کنند، می خواهند ما برده آنها شویم و خواسته‌های آنها هم پایان ناپذیر است؛ مهم ایستادن و مقابله کردن با مشکلات است.
وی به تبعید خود به مهاباد و حضور بین اهل سنت اشاره کرد و گفت: اگر اصولی را رعایت کنیم، قطعا پیروزی از آن مسلمانان و جامعه اسلامی است، نخستین اصل حفظ وحدت است. اهل سنّت همراه با تکفیری‌ها نیستند و مشکلی با شیعیان ندارند.
این مرجع تقلید بیان کرد: اصل دوم، حفظ امید است، نباید در برابر حوادث انفعالی برخورد کرد، خدا به مومنان و پیامبران وعده یاری و پیروزی داده است و این هم حتمی است.
وی افزود: اصل سوم برای مقابله با حوادث مراقبت و هوشیاری نسبت به نقشه‌های دشمن است، هرروز آنها با نقشه جدید وارد می‌شوند و الحمدلله تا کنون این فتنه‌ها خنثی شده است.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه موقعیت منطقه بیجار حساس‌تر از سایر مناطق است و همین عنصرِ هوشیاری دراین منطقه بسیار می‌تواند کارساز و راهبردی باشد، افزود: باید بیش از همه از جوانان و به خصوص فضای مجازی مراقبت کرد، فضای مجازی در اختیار دشمن است و از این طریق جوانان ما را از لحاظ فکری تغذیه می‌کند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک