وقتی به خودمان گُل می زنیم !

درد اصلی، البته فراتر از تنزل یک تیم فوتبال و ... است، هرچند موضوعاتی از این دست، جامعه ورزشی و علاقمندان به فوتبال را متاثر می کند.

عصر خبر حمید هنرجو* : هفت – هشت سال پیش، تیمی با سابقه که قهرمانی آسیا را در کارنامه اش به ثبت رسانده، با لابی گری مسئولین وقت، از تهران به همدان منتقل می شود و “پاس تهران” اسما و رسما به پاس همدان تغییر نام و مکان می دهد.
در بدشگونی این شناسنامه جدید، همین بس که تیم مذکور، از جایگاه لیگ برتر به دست سه تنزل می کند و خروجی این گونه لابی گری های غیر تخصصی و فاقد زمینه کارشناسی، در مدتی نه چندان طولانی بر همگان آشکار می شود.
درد اصلی، البته فراتر از تنزل یک تیم فوتبال و … است، هرچند موضوعاتی از این دست، جامعه ورزشی و علاقمندان به فوتبال را متاثر می کند.
قبلا هم گفته ام که بهاء دادن به داشته ها و سرمایه های موجود در شهرستانها، راه حل بسیاری از مشکلات و پایان بن بست هایی است که امروز در عرصه های مختلف، با آنها مواجهیم، کاش چشم های دوخته شده به پایتخت، قدری هم ظرفیت های محلی و منطقه ای را ببینند! وقتی به خودمان گُل می زنیم !
چه زمانی باید خیلی ها باورشان شود که جوانان فوتبالیست استان همدان هم می توانند “برندساز” شوند؟ 
توان مدیریتی و امکاناتی که صرف این گونه تصمیمات غیرکارشناسی – که خروجی اش، همان نرسیدن بار کج به منزل است – اگر برای بر و بچه های ورزش ملایر و نهاوند و تویسرکان و کبودرآهنگ و…، هزینه می شد، در طول این سالها شاهد اَبَراتفاق هایی در این عرصه فرهنگی می بودیم .حتما خیلی از جوانان گرفتار عفریته مرگبار اعتیاد در این سالها را می شد به میادین متنوع ورزشی جذب کرد و به سقوط یک جامعه پویا گفت: نه !
اگرچه اخیرا آتشبار مجری برنامه ۹۰ تنها یک مسئول را هدف قرار داد، اما نمی توان قصور دیگر مسئولان وقت استان را در این تصمیم عجیب، کتمان کرد، امیدواریم از این پس، واقعه را قبل از وقوع علاج کنند.
وقتی به خودمان گُل می زنیم !* پژوهشگر و فعال سیاسی – اجتماعی

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک