فعالیت حزب «همدلی مردم تهران» از استانی به سراسری تغییر کرد

در این کنگره همچنین پیشنهاد تغییر اساسنامه حزب از استانی به کشوری و تطبیق اساسنامه با قانون جدید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با رای اکثریت تصویب شد و اسم حزب از «همدلی مردم تهران» به «همدلی مردم تحول خواه» تغییر یافت.

 عصر خبر: دومین مجمع عمومی حزب همدلی مردم تهران برگزار و اساسنامه حزب از استانی به کشوری تغییر کرد و تطبیق آن با قانون جدید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تصویب شد.
به گزارش خبرنگار آواي ري، در این مجمع عمومی در سالن همایش های حسینیه شهدا با حضور نماینده وزارت کشور، اعضای شورای مرکزی و اعضای عادی، کنگره حزب همت سه دستور جلسه «انتخاب بازرسان حزب»، «تغییر اساسنامه حزب از استانی به سراسری» و «تطبیق اساسنامه با قانون جدید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور» داشت.
فعالیت حزب «همدلی مردم تهران» از استانی به سراسری تغییر کرد
با رای مجمع عمومی حزب «عادل ملکی»، «محمدرضا بور رنگ» و «امیرحسین رضاوند» به عنوان بازرسان و «منیژه امیریان» و «مهری سروش» به عنوان اعضای علی البدل حزب همت انتخاب شدند.

در این کنگره همچنین پیشنهاد تغییر اساسنامه حزب از استانی به کشوری و تطبیق اساسنامه با قانون جدید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با رای اکثریت تصویب شد و اسم حزب از «همدلی مردم تهران» به «همدلی مردم تحول خواه» تغییر یافت.
** هدف ما مبارزه با فساد و مقاومت در برابر زیاده خواهی آمریکاست
 دبیرکل حزب همدلی مردم و تحول خواهی (همت) در این کنگره با بیان اینکه به تحزب اعتقاد جدی داریم و باید کشور از مسیر تحزب اداره شود، گفت: بر همین اساس در سال گذشته جلسه های شورای مرکزی به طور مرتب برگزار شده است.
سیداحمد نبوی افزود: از ۱۶ شهرستان استان تهران، برای دفاتر ۹ شهرستان مجوز فعالیت گرفته ایم؛ تاکنون دفاتر ۶ شهرستان افتتاح شده و سه شهرستان دیگر نیز در نیمه اول سال بعد شروع به کار می کنند.
وی اضافه کرد: به دلیل سنگین و فربه بودن سیستم مدیریت، باید برای اداره کشور برنامه داشت.
نبوی گفت: اکنون اقتصاد مقاومتی نداریم؛ اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ۸۰ میلیون ایرانی دستشان در جیب خودشان باشد که هم به دولت کمک کنند و هم زندگی خودشان پیش برود.
وی، مبارزه با فساد و رانت خواری را نخستین تعریف و وظیفه حزب همدلی مردم تحول خواه برشمرد و گفت: در کشور ما احزابی شکل گرفته اند که به طور عمده انتخاباتی هستند و برای حمایت از یک کاندیدا، از قبل امتیاز طلب می کنند.
دبیرکل حزب همت اظهار داشت: این حزب برای قدرت نیامده است بلکه برای همدلی آمده تا با رانت و فساد مبارزه کرده و برای همه امور کشور برنامه و مشورت دهد.
** احزاب مسئول وضع فعلی کشور هستند
 جانشین دبیر کل حزب همت در کنگره سالانه این حزب گفت: چالش های اجتماعی و معضلات اقتصادی امروز کشور، نتیجه بی برنامه گی و انفعال احزاب سیاسی ایران طی چند دهه گذشته است.
مرتضی فغانی جانشین دبیر کل حزب همت ضمن بیان این مطلب افزود: بروز ناهنجاری هایی همچون فقر، بیکاری، مفاسد اقتصادی و اخلاقی، بی اعتمادی، نا امیدی و …در جامعه، ریشه در عملکرد نامناسب سیاستگذاران و مجریانی دارد که صرفا به دلیل هم پیمانی سیاسی، مورد حمایت احزاب خود قرار گرفته و در مقابل مطالبات عمومی پاسخگو نیستند.
وی مطالبه گری نسبت به عملکرد احزاب حاکم در کشور طی چند دهه گذشته را حق طبیعی مردم دانست و اظهار داشت: دیگر زمان شعار دادن صرف جریان های سیاسی برای کسب قدرت به پایان رسیده و احزاب برای جلب افکار عمومی و اخذ آرای مردم باید برنامه ای اجرایی ارائه دهند، تا پس از پیروزی در انتخابات، متعهد به انجام آنها شوند و در مقابل عملکرد خود نیز پاسخگو باشند.
فغانی با اشاره به اینکه هم اکنون بر اساس قانون جدید حدود ۱۰۰ حزب امکان ادامه فعالیت را پیدا کرده‌اند، ادامه داد: احزاب در کشور باید برنامه محور باشند و قطعا مردم در انتخابات پیش رو به برنامه جناح های سیاسی رای می دهند، نه افکار صرفا حزبی و شعارهای تبلیغاتی.
جانشین دبیر کل حزب همت با اشاره به نرخ ۱۳ درصدی بیکاری در ایران گفت: بی توجهی دولت های منتخب احزاب قدرتمند کشور طی سالیان گذشته به قشر جوان و تحصیلکرده، موجب شده تا امروز با چالشی اجتماعی به نام لشگر بیکاران مواجه شویم که تداوم این روند باعث ایجاد تهدیدات امنیتی خواهد شد.
وی افزود: متاسفانه عدم حمایت واقعی احزاب بزرگ از سرمایه گذاری، تولید مولد، کار آفرینی و سکوت در قبال اجرا نشدن سیاست های اقتصاد مقاومتی موجب شده تا هم اکنون به ازای هر یک میلیارد دلار واردات کالا، نزدیک به ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور از بین برود.
وی از فقر به عنوان یکی دیگر از معضلات رو به افزایش در کشور یاد کرد و اظهار داشت: ایران از نظر وسعت جغرافیایی از مجموع ۱۵ کشور اروپایی بزرگتر بوده و معادل چند برابر اروپا نفت و گاز کشف شده و ذخایر معدنی دارد، حال چرا باید معدل درامد سرانه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود ۶۰ هزار دلار و در ایران حدود ۲۰ هزار دلار باشد؟
وی ادامه داد: آیا جامعه ایرانی با این همه ثروت خدادادی و جمعیت جوان فعال، مستحق فقیر بودن است؟ قطعا ناکار آمدی و عدم رعایت شایسته سالاری در انتخاب افراد برای اداره امور کشور از سوی احزاب حاکم در چند دهه گذشته، باعث ایجاد وضع فعلی کشور شده است.
شایان ذکر است دفتر نمایندگی حزب همت در شهرستان ری بزودی به مناسبت ایام الله دهه فجر و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی  افتتاح خواهد شد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک