ضرورت توجه به ارزیابی در امور اجرایی به عنوان یک اصل فرهنگی

ضرورت توجه به ارزیابی در امور اجرایی به عنوان یک اصل فرهنگی

تهران-ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ارزیابی‌ها باید منجر به بهبود کیفیت شود، گفت: توجه به ارزیابی در امور اجرایی باید به عنوان یک اصل فرهنگی پذیرفته شده باشد.

منصور غلامی در چهاردهمین جلسه شورای نظارت و ارزیابی کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری که با حضور اعضای شورا برگزار شد، با تأکید بر اینکه ارزیابی‌ها باید منجر به بهبود کیفیت شود، افزود: ارزیابی عملکرد وزارت علوم باید مبتنی بر زبان و شاخص‌های مشترک مورد توافق میان این وزارت، سازمان اداری و استخدامی و نیز سازمان برنامه و بودجه باشد.

وزیر علوم گفت: به همین دلیل مناسب است هر یک از حوزه‌های مرتبط، شاخص‌های ارزیابی کلان خود را تعریف کنند؛ سپس با تشکیل کارگروهی بین سه نهاد متولی آنها نهایی شود و همان ملاک عمل باشد.

وی افزود: علاوه بر این توجه به ارزیابی در امور اجرایی باید به عنوان یک اصل فرهنگی پذیرفته شده باشد و بر اساس آن هر یک از حوزه‌ها باید در تکمیل اطلاعات مجدانه تلاش کنند تا تصویری دقیق از زحمات همکاران ما در ستاد و دانشگاه‌ها در مراء و منظر عموم قرار گیرد.

وزیر علوم تصریح کرد: شأن دیگر ما در وزارت علوم، کمک به سازمان اداری و استخدامی در تبیین درست شاخص‌ها و سنجه‌هاست که تا حد ممکن این شاخص‌ها معطوف به هدف و در جهت ارتقای عملکرد باشد و ایجاد کارگروهی مشترک به تحقق این هدف نیز کمک می‌کند.

غلامعلی منتظر رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نیز در این جلسه، با گرامی‌داشت خاطره شهدای شانزدهم آذرماه و بزرگداشت مقام علمی شهید فخری‌زاده، گزارشی از ارزیابی عملکرد وزارت علوم در سال ۱۳۹۸ ارایه کرد.

وی افزود: این ارزیابی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در محورهای «پژوهش و فناوری»، «آموزش»، «همکاری‌های علمی بین‌المللی» و «امور دانشجویی و رفاه دانشجویان» صورت پذیرفته و به‌تازگی به وزارت علوم ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، جلسات شورای نظارت و رزیابی وزارت علوم با هدف بهبود کیفیت و عملکرد نهادهای مربوطه به این وزارت خانه در حوزه آموزش عالی برگزار می شود.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک