تا طیب نیا تورم را کاهش ندهد، بقیه مشکلاتمان حل نمی شود

موافق وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی گفت: در مقابل مخالفت آقای قاضی پور باید بگویم که ما هم سال هاست در مجلس این حرف ها را می زنیم ولی اتفاقی نمی افتد.

موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد/تا طیب نیا تورم را کاهش ندهد، بقیه مشکلاتمان حل نمی شود
آفتاب: رضا عبداللهی، نماینده مردم ماهنشان در موافقت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی گفت:آقای قاضی پور، 10 ها سال ما در مجلس باشیم و آقای طیب نیا در دولت اگر به نسخه بهبودی عمل نکنیم همین وضع ادامه خواهد داشت.وی افزود: ما منابع نفت و گاز طبیعی بالایی داریم و منهای سال اخیر، حداقل 250 میلیارد دلار ارزش نفت و گاز ما بوده که به دلیل تحریم کم شده، این رقم را به اقتصاد تزریق کرده ایم اما چرا وضع تورم و بیکاری این گونه است؟ چون امثال آقای قاضی پور به نسخه ما توجه نکرده اند.
عبداللهی تاکید کرد:دولت نباید در اقتصاد دخالت کند و بگذارند که مردم کار خودشان را بکنند. اما به این حرف توجه نشده است. لذا ما از این تورم بالای 30 درصد و بیکاری دو رقمی رها نمی شویم.
وی سوال کرد: رقبای ما مثل ترکیه از نفت بی بهره است چطور شده که اقتصادشان از ما بزرگ تر است و تورم را کاهش داده اند؟
موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: تولید کالا و خدمت باید در اقتصاد سالم به بخش هایی سپرده شود که با کیفیت و هزینه کمتر تولید کنند. چرا حاضر نمی شویم این کار را بکنیم؟ چرا اصل 44 ر ا درست اجرا نمی کنیم؟ بحث خصوصی سازی هم فقط این واگذاری ها نبود، آزادسازی بود و مقررات زدایی بود که نشد.
وی تاکید کرد: لذا تا دکتر متخصصی را قبول نداشته باشیم و نسخه اش را اجرا نکنیم، اقتصاد مریض ما بهبود نمی یابد. در برنامه اقتصادی آقای طیب نیا هم به کاهش تورم بسیار توجه شده و تا این کار هم درست نشود بقیه مسایل حل نمی شود.
عبداللهی گفت: جایی که تورم هست سرمایه گذاری نمی شود. نوسان ارز، کاهش ارزش پول ملی و هدفمندی یارانه ها مه حول محور تورم دور می زند.
وی خاطرنشان کرد: در محافل اقتصادی هم ایشان را طبیب تورم می دانند. امیدوارم تیم اقتصادی دولت هم با ایشان همکاری کنند و از برنامه ایشان حمایت کنند. ایشان در اکثر دولت ها حضور داشته اند و این تجربه گرانقدری است و در دوره تحصیل هم همواره شاگرد اول مقاطع مختلف بوده اند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک