در بازدید از کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران؛

موسوی: هدایت منابع سازمان تامین اجتماعی به سمت سرمایه گذاری برای تامین آینده بازنشستگان / تاکید رئیس جمهور و وزیر کار توسعه خدمات است

این اتفاق های خوب در سایه تعامل با کانون های بازنشستگان ، دولت، مجلس و سایر نهادها بوده است که اگر تسویه نمی شد باید فقط سالانه ۲۵ هزار میلیارد تومان سود بانکی پرداخت می شد.

دکتر میر هاشم موسوي مدير عامل سازمان تامين اجتماعی كه به همراه دکتر اسفندیاری معاون فرهنگی اجتماعی این سازمان به مناسبت ۲۵ تیر  در کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران حضور يافت ضمن دیدار و گفتگو با بازنشستگان گفت: مدل کار ما از روز اول در تامین اجتماعی تعامل برای پیشبرد امور بوده است. 
به گزارش عصر خبر، رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با بیان این که همه کارگران و بازنشستگان نسبت به سازمان تامین اجتماعی تعصب دارند، گفت: سال گذشته به ۴۵ هزار نفر از بازنشستگان تهران وام پرداخت شد اما در سال جاری که ماه چهارم در حال پایان است تا کنون به ۴۸۰۰ نفر وام پرداخت شده است که در این زمینه شاهد عقب افتادگی سازمان هستیم.
موسوی: هدایت منابع سازمان تامین اجتماعی به سمت سرمایه گذاری برای تامین آینده بازنشستگان / تاکید رئیس جمهور و وزیر کار توسعه خدمات است
 علی دهقان کیا با بیان این که۶۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند، اظهار داشت: درباره سفرهای زیارتی و سیاحتی نیز با این که ۴ ماه از سال گذشت هنوز اقدامی عملی را شاهد نیستیم.
وی درباره شرکت ایرانگردی نیز گفت: مقرر شده بود که هر ۱۰ سال یکبار مدیریت این شرکت بین تامین اجتماعی و صندوق کشوری جابه جا شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاده و با وجودی که ما جلسه خوبی با دکتر ذوقی مدیر عامل شرکت داشتیم هنوز نتوانسته ایم مثل بازنشستگان کشوری از خدمات این شرکت بهره مند شویم که امیدواریم آقای موسوی در این زمینه ورود کند.
او درمان بازنشستگان را از موضوعات حیاتی برای این قشر دانست و گفت: گران شدن درمان غیر مستقیم ، افزایش قیمت دارو به دلیل افزایش قیمت ارز از ۴۲۰۰ تومان به ۳۰ هزار تومان فشار مضاعفی به بازنشستگان است که باعث شده سفره درمانی ما خالی شود.
وی اجرای کامل ۲۵ درصد متناسب سازي را خواسته بازنشستگان دانست و گفت: معتقدیم این مورد به صورت کامل اجرا نشده است. 
دهقان کیا تخصیص بودجه در لایحه بودجه با رایزنی کانون با نمایندگان مجلس و فعالیت در زمینه لایحه برنامه هفتم توسعه را از فعالیت های کانون تهران برشمرد و گفت: دفاع از سازمان را با قوت ادامه می دهیم و معتقدیم صحبت از اصلاحات پارامتریک پیش از پرداخت بدهی های جاری دولت به تامین اجتماعی بیهوده است چرا که در همین سال جاری این مبلغ حداقل ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است.
 علی اصغر بیات دبیر کانون عالی بازنشستگان کارگری و رئیس کانون استان تهران نیز گفت: یک میلیون و ۱۵۰ هزار بازنشسته و ۱۵ کانون شهرستانی در استان داریم و نسبت به ۱۰ سال پیش پیشرفت چشمگیری را داشته ایم.
 وی از فعالیت ۳۶۴ کانون شهرستانی در کشور خبر داد و کانون تهران را بزرگترین کانون کشور معرفی کرد و گف: از مدیر عامل سازمان درخواست داريم خدمات به بازنشستگان تقویت شود.
 محمد اسدی رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی گفت: حضور مدیر عامل محترم سازمان در کانون تهران بیانگر دیده شدن بازنشستگان در سازمان است‌. او از به تعویق افتادن برخی خدمات سازمان مثل وام و سفرهای زیارتی سیاحتی انتقاد کرد و گفت: معتقدم متناسب سازی به صورت کامل اجرا نشده است.
 دکتر میر هاشم موسوي مدير عامل سازمان تامين اجتماعي نیز هدف از حضور د کانون بازنشستگان تهران را عرض تبریک روز تامین اجتماعی دانست و اظهار داشت: بازنشستگان سرمایه های کشور هستند و اگر کشور در تولید رشد چند برابری داشته به برکت همین بازنشستگان است.
موسوی: هدایت منابع سازمان تامین اجتماعی به سمت سرمایه گذاری برای تامین آینده بازنشستگان / تاکید رئیس جمهور و وزیر کار توسعه خدمات است
 او مدل کار در سازمان تامین اجتماعی را مدل تعاملی دانست و خطاب به برخی هجمه ها در فضای مجازی اظهار داشت: مقداری انصاف داشته باشید اتفاقات بزرگی انجام شده و ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از بدهی گذشته سازمان در این دولت تسویه شده است.
وی افزود: این اتفاق های خوب در سایه تعامل با کانون های بازنشستگان ، دولت، مجلس و سایر نهادها بوده است که اگر تسویه نمی شد باید فقط سالانه ۲۵ هزار میلیارد تومان سود بانکی پرداخت می شد.
او گفت: باید منابع سازمان را به سمت سرمایه گذاری هدایت کنیم تا آینده بازنشستگان تامین باشد و ما می گوییم که اگر تعهدات به موقع و درست اجرا شود بحث ورشکستگی تامین اجتماعی نادرست است و حتی معتقدیم در سال جاری وضعیت بهتر خواهد شد. 
وی با تأیید مطالبات بازنشستگان گفت: تاکید رئیس جمهور و وزیر کار توسعه خدمات است و ما باید بدون توقف در پی حل مشکلات باشیم بنابراین مطالبات آقای دهقان کیا را درست می دانیم. 
موسوی: هدایت منابع سازمان تامین اجتماعی به سمت سرمایه گذاری برای تامین آینده بازنشستگان / تاکید رئیس جمهور و وزیر کار توسعه خدمات است
موسوي تصریح کرد: گویا برخی تعامل و حل مشکلات را دوست ندارند. او خواستار افزایش تعداد وام ها نسبت به سال گذشته شد و گفت: هر چند مبلغ وام ها از ۱۲ به ۲۰ میلیون تومان افزایش داشته اما بايد تعداد هم افزایش داشته باشد و پرداخت وام ها ماهانه باشد. 
موسوي با قبول مشکلات در سفرهای زیارتی و سیاحتی گفت: باید در نیمه اول مرداد ماه این سفرها آغاز شود و به کانون ها اختیاراتی واگذار شود.
وی در خصوص شرکت ایرانگردی نیز گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم و احقاق حق بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم چون دکتر مرتضوی نیز همیشه بر تفکیک حق تاکید دارند. 
حسن ایزدان بازرس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران نیز گفت: مطالبه گری حق بازنشستگان است اما این که برخی از بازنشستگان مورد سو استفاده احزاب سیاسی مخالف دولت قرار گیرند و شاهد همکاری برخی از مدیران سازمان با آنها باشیم جای تعامل دارد و باید مرکز توجه آقای موسوی باشد.
 ناصر برهانی عضو کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران نیز خطاب به میر هاشم موسوی گفت: به نیت خیر شما اطمینان دارم اما از شما درخواست دارم به کانون تهران با توجه به تعداد بالای بازنشستگان توجه خاصی داشته باشید.
 مدیر عامل سازمان تامين اجتماعي در این باره قول همکاری داد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک