«ساختمان پزشكان» پلمپ شد!

بهنام تشكر، نعيمه نظام‌دوست و هومن برق‌نورد نيز در گفت‌وگوهايي، توليد «ساختمان پزشكان» در سال 91 را تاييد كرده بودند.

«ساختمان پزشكان»، سريال پربيننده‌اي بود كه با محوريت قرار دادن كاراكتر «دكتر نيما افشار» ـ روانپزشك ـ لحظات مفرحي را براي خانواده‌ها رقم مي‌زد. پس از پايان اين سريال بود كه علي دارابي ـ معاون سيما ـ در جلسه‌ي تقدير از عوامل اين سريال، از ساخت سري دوم ساختمان پزشكان استقبال كرد، اما در حالي كه همه چيز براي توليد سري دوم اين مجموعه، آماده به نظر مي‌رسيد و صحبت از انتخاب بازيگران و نوشتن سيناپس‌ها بود، روابط عمومي شبكه سه سيما، در اطلاعيه‌اي رسمي اعلام كرد «شبکه سه سیما هیچگونه تصمیمی برای تولید سری دوم مجموعه تلویزیونی «ساختمان پزشکان» ندارد و نخواهد داشت».

*** آنچه گذشت…

همزمان با پخش قسمت‌هاي آغازين «ساختمان پزشكان»، اعتراض‌ها به اين سريال شروع شد. پزشكان و روان‌پزشكان، محوريت اين انتقادات را تشكيل مي‌دادند و به نشان دادن كاراكتري مثل «دكتر نيما افشار» انتقاد داشتند. حتي از گوشه و كنار به گوش مي‌رسيد كه مسؤولان سيما هم نسبت به اين سريال دل خوشي ندارند و جرح و تعديل‌هايي در آن به وجود آورده‌اند. اين مساله هم مطرح مي‌شد كه چون همسر معاون سيما روانشناس است، دارابي جلوي پخش سريال را گرفته است؛ اما دارابي در جلسه‌ي تقدير از «ساختمان پزشكان»، صريحا اين ادعا را رد كرد و گفت: مي‌گفتند علت اينکه سريال «ساختمان پزشکان» پخش نشده همسر آقاي دارابي است که روانشناس است و به همين خاطر پخش نشده است. روانشناسان نبايد ناراحت شوند.

از سوي ديگر، حاشيه‌هاي «ساختمان پزشكان» تا جايي ادامه پيدا كرد كه مهراب قاسم‌خاني، يكي از اعضاي تيم نويسندگان اين سريال، اصلاحات «ساختمان پزشكان» براي پخش را تاييد كرد و به ايسنا گفت: از همان ابتدا قرار بود شخصیت‌ها به این صورت باشند. بعدها یک شخصیت خیلی فرعی که در طول کار فقط 10 یا 12 سکانس از او می‌بینیم برای جلوگیری از شکایات اضافه شد. صحبت‌هایی که بود بیشتر به شکل سوء تفاهم بود. ولی تغییری به شکل عمده نداشتیم، یعنی شخصیتی عوض نشد بلکه همه چیز با اضافه کردن همان یک شخصیت حل شد.

صحبت‌هاي مهراب قاسم‌خاني، برخي حواشي پيرامون «ساختمان پزشكان» را تاييد كرد اما خيلي‌ها معتقد بودند، مميزي‌هاي اين سريال،‌ بيش از اين‌ ها بوده است. در كنار اين مسائل، انتقادات جامعه پزشكي، عرصه را بر توليدكنندگان «ساختمان پزشكان» تنگ مي‌كرد، تا جايي كه رييس انجمن روانپزشكان آن زمان، گفته بود انجمن روانپزشكان قصد دارد بيانيه‌اي عليه اين سريال صادر كند كه در نهايت اين اتفاق رخ نداد.

اما حاشيه‌هاي «ساختمان پزشكان»‌ در حالي روز به روز بيشتر مي‌شد كه استقبال مردم هم از اين سريال بيشتر مي‌شد و «ساختمان پزشكان»، هر شب مخاطبان بيشتري را پاي تلويزيون مي‌نشاند و به اعتقاد برخي منتقدان،‌ در آشفته‌ بازار طنزهاي تلويزيوني، وجود چنين سريالي جاي تقدير داشت.

*** ساخت سري دوم «ساختمان پزشكان»

ساخت سري دوم «ساختمان پزشكان»، پس از پايان سري اول و تقدير معاون سيما در دستور كار گرفت. دارابي در جلسه تقدير از عوامل اين سريال، خطاب به توليدكنندگان آن، گفته بود: اگر ما مي‌توانيم «ساختمان پزشکان 2» را با حفظ طراوت ادامه دهيم، بررسي کنيد و بسازيم.

از همان زمان، حرف و حديث‌ها براي «ساختمان پزشكان 2» آغاز شد تا اين كه سروش صحت، كارگردان اين سريال، نوروز امسال در حاشيه‌ي جشن پاياني سريال «چك برگشتي» به ايسنا گفت: صحبت‌هايي شده كه اگر همه چيز درست پيش برود، سري دوم «ساختمان پزشكان» را شهريور ماه شروع ‌كنيم. قرار است همان بازيگران در بخش دوم هم باشند و با تيم قبلي كار كنيم كه ممكن است عده‌اي به آن اضافه شوند. سرپرست نويسندگان ما پيمان قاسم‌خاني است كه در مورد طرح «ساختمان پزشكان» فكرهايي كرده و مشغول است. اما هنوز سيناپس داستان‌ها نوشته نشده است.

بهنام تشكر، نعيمه نظام‌دوست و هومن برق‌نورد نيز در گفت‌وگوهايي، توليد «ساختمان پزشكان» در سال 91 را تاييد كرده بودند.

اما حالا شبكه سه سيما، با اطلاعيه‌اي كه صادر كرده، راه را براي هرگونه مذاكره بعدي براي ساخت اين سريال بسته و علاقه‌مندان «ساختمان پزشكان» بايد به همان سري اول كه در نمايش خانگي توزيع شده و گاهي نيز به صورت غيرمجاز از شبكه‌هاي ماهواره‌يي پخش مي‌شود، بسنده كنند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک