تفویض اختیار به مدیران تامين اجتماعي

وی ادامه داد: در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی نیز در گذشته خطاهایی صورت گرفته است که در این دوره سعی شد با به کارگیری افراد خوشنام و پاکدست امکان بروز خطا را از بین ببریم و درحال‌حاضر اثرات تجدید مدیریت و تغییرات صورت گرفته در شستا کاملاً مشخص شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه در زمان بررسی قوانین مربوط به این سازمان باید با حضور در کمیسیون‌های دولت و مجلس به بیان نظرات کارشناسی و دفاع از منافع بیمه‌شدگان بپردازیم، گفت: در هر صورت پس از تصویب قانون مکلف به اجرا هستیم و اجرای قانون اولین و مهمترین اولویت سازمان تأمین‌اجتماعی است.
به گزارش عصر خبر، دکتر تقی نوربخش در جلسه شورای اداری مشترک اداره کل و مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان خراسان رضوی، کاهش ضریب پشتیبانی را از مشکلات جدی تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: تحمیل تکالیف حمایتی بر تأمین‌اجتماعی این سازمان را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند.
وی ادامه داد:‌ در شرایط فعلی ضریب پشتیبانی بیمه‌پردازان به مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی 6/7 است که باید برای اصلاح این وضعیت و رفع مشکلات و چالش‌ها برنامه‌ریزی کنیم.
دکتر نوربخش ضمن تأکید بر توجه ویژه به برنامه محوری به عنوان یکی از اصول کلی فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی، اظهار داشت: در این سازمان باید 3 نوع برنامه‌ریزی مورد توجه قرار گیرد. برنامه درازمدتی که باتوجه به سند چشم‌انداز طراحی می‌شود؛ برنامه میان‌مدتی که براساس قوانین بالادستی تدوین می‌شود و برنامه کوتاه‌مدتی که مبتنی بر بودجه سالانه است.
وی در ادامه پرسنل خدوم و با انگیزه و شرکای اجتماعی فعال و مطالبه‌گر را از جمله فرصت‌های ارزشمند برای رشد و توسعه تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در کنار این فرصت‌ها با تهدیداتی نیز مواجه است که مهمترین آنها انجام تکالیف حمایتی به جای وظایف مبتنی بر تعهدات بیمه‌ای است و خوشبختانه این موضوع مورد توجه قانونگذاران نیز قرار گرفته و می‌توانیم با دفاع مناسب از سازمان و حضور در کمیسیون‌های دولت و مجلس این تهدیدات را برطرف و حتی تبدیل به فرصت کنیم.
دکتر نوربخش بر اجرای تکالیف قانونی تأکید کرد و گفت: در زمان بررسی قوانین باید با حضور در کمیسیون‌ها به دفاع مستدل از سازمان بپردازیم و مطالب کارشناسی را بیان کنیم، اما پس از تصویب قانون، مکلف به اجرا هستیم و اجرای قانون اولین و مهمترین اولویت سازمان تأمین‌اجتماعی است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، سلامت اداری و پاکدستی کارکنان این سازمان را کم‌‌نظیر دانست و گفت: در سازمانی با این گسترگی عملیات، شاهد بروز خطاها و اشتباهات اندکی هستیم اما همان موارد نیز باید به دقت شناسایی و برطرف شوند و امکان بروز خطا را به بهترین نحو کاهش دهیم و به حداقل برسانیم.
وی ادامه داد: در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی نیز در گذشته خطاهایی صورت گرفته است که در این دوره سعی شد با به کارگیری افراد خوشنام و پاکدست امکان بروز خطا را از بین ببریم و درحال‌حاضر اثرات تجدید مدیریت و تغییرات صورت گرفته در شستا کاملاً مشخص شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی شفافیت مسائل مالی این سازمان را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: استفاده از بودجه غیرشمول، سازمان را آسیب‌پذیر کرده است و باید تا حد امکان مصارف بودجه غیرشمول را در ردیف بودجه‌های شمول قانونی به اجرا درآوریم.
دکتر نوربخش تأکید کرد: برای سال آینده بودجه شفافی ارائه خواهیم داد و امیدواریم با دور شدن سازمان از حاشیه‌ها و دغدغه‌ها، به مأموریت اصلی خود در رابطه با خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان بپردازیم.
وی با بیان اینکه تأمین‌اجتماعی در استان خراسان رضوی نیز متأثر از چالش‌ها بوده است، گفت: تصمیم‌گیری‌های درست و به موقع در این استان صورت نگرفته است و در آینده نزدیک با صدور احکام اعضای جدید هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی پیشنهادات در انتظار طرح در هیأت‌مدیره نیز بررسی و تفویض اختیار لازم به مدیران انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از صدور مجوز تأسیس دو کارگزاری در استان خراسان‌رضوی خبر داد و افزود: در رابطه با کمبود نیروی انسانی در برنامه بودجه سال آینده سازمان پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است هرچند با راه‌اندازی دیتاسنتر و گسترش خدمات غیرحضوری مشکل کمبود نیرو در شعب تا حدودی کاهش می‌یابد.
دکتر نوربخش خدمت به بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان را توفیقی واقعی و بسیار ارزشمند دانست و گفت: خدمت به زائران و مجاوران امام رضا (ع) نیز توفیقی مضاعف برای کارکنان استان خراسان رضوی است.
وی تعامل سازنده بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تأمین‌اجتماعی را طی سالیان گذشته بی‌نظیر دانست و گفت: افزایش داروهای تحت‌پوشش بیمه و تعیین حق‌الزحمه پزشکان از جمله نتایج همدلی و تعامل خوب به نفع بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی است.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک