دعوت ظریف از مارگایو برای سفر به تهران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید با خوزه مانوئل گارسیا مارگایو وزیر امورخارجه و همکاری اسپانیا دیدار و پیرامون آخرین تحولات روابط دو جانبه ، اوضاع منطقه و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد .

عصرخبر به نقل از مهر: در این ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن ارائه گزارشی ازآخرین وضعیت مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه ای و جهانی ،لزوم بهره برداری ازتوانمندیهای موجود درجهت توسعه هرچه بیشتر تعاملات دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد .
همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به مذاکرات جاری جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 ،بر اراده کشورمان در دستیابی به یک توافق سازنده با طرفهای غربی و حل و فصل موضوعات مطروحه تاکید نمود.
همچنین صفاری از سوی ظریف از مارگایو جهت دیدار رسمی از تهران دعوت به عمل آورد.
مارگایو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت توافقات بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 ،حمایت کشورش از این مذاکرات را اعلام و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با اجرای مفاد توافق مذکور، شاهد توسعه هر چه بیشتر مناسبات جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها و به ویژه اسپانیا باشد .
وی همچنین با برشمردن ظرفیتهای اقتصادی و توانمندیهای کشورش درحوزه های مختلف، ابراز امیدواری نمود که مناسبات دو جانبه و خصوصا رفت آمد مقامات عالیرتبه بین دوکشور در اینده نزدیک افزایش یابد .
دراین دیدار همچنین نامه وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان همتای اسپانیایی که در آن درخواست کمک به حل مشکل یک بازرگان ایرانی که در اسپانیا ممنوع الخروج می باشد، گردیده، به نامبرده تسلیم و بر ضرورت حل هر چه سریعتر مشکل این شهروند ایرانی تاکید شد .
طرفین به علاوه در خصوص تحولات منطقه و به ویژه اوضاع سوریه بحث و تبادل نظر کردند .

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک