اسد: مواضع روسیه خاورمیانه را نجات داد

رئیس جمهوری سوریه در دیدار معاون نخست وزیر روسیه با وی مواضع مسکو را نجات بخش خاورمیانه توصیف کرد.

عصرخبر به نقل از تسنیم: رئیس جمهوری سوریه در دیدار معاون نخست وزیر روسیه با وی مواضع مسکو را نجات بخش خاورمیانه توصیف کرد.
به گزارش شبکه روسیاالیوم، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت: ولادیمیر پوتین نه تنها سوریه بلکه همه خاورمیانه را نجات داد و این هنگامی رخ داد که روسیه چهار بار قطعنامه های ضد سوری در شورای امنیت را وتو کرد.
بشار اسد که در دیدار با دیمتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه سخن می گفت تاکید کرد: ولادیمیر پوتین توانست جایگاه روسیه را در عرصه بین المللی به سطحی بالاتر از دوران اتحادجماهیر شوروی ارتقا دهد.
از سوی دیگر راگوزین با مهم توصیف کردن دیدار هئیت روسی از سوریه در برهه کنونی قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سوم ژوئن بیان کرد: ما حامی راهکار مسالمت آمیز و انتخاباتی که گامی به سوی صلح باشد هستیم.امیدواریم که این انتخابات به آرامی برگزار شود.
وی افزود: روسیه از جهان چند قطبی حمایت می کند و ضد انقلاب های نارنجی با هدف ایجاد هرج و مرج است.غرب باید از اقداماتی که منجر به بی ثباتی می شود دست بردارد و حامی گفتگوهای سوری باشد.
راگوزین از کشورهای حامی گروه های تروریستی در سوریه نیز خواست در راستای تامین امن خروج تسلیحات شیمیایی سوریه حرکت کنند.
وی افزود: ما تردیدی درباره مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری در سوریه نداریم و وجود رئیس جمهوری قانونی حامی آشتی و مصالحه است.
راگوزین که امروز شنبه در راس هیئتی روسی برای مشارکت در کمیته مشترک همکاری تجاری-اقتصادی و علمی و تکنیکی وارده سوریه شده است کشته و زخمی شدن 231 نفر در حادثه تروریستی  به کمپین انتخاباتی بشار اسد در درعا را تسلیت گفت.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک