راه‌هاي كاهش مصرف سوخت

عمل به توصيه‌هاي ذيل نه تنها در افزايش عمر قطعات خودرو و كاهش استهلاك آن اثر دارد، بلكه تا ميزان زيادي به كاهش مصرف سوخت و صرفه‌جويي اقتصادي‌تان منجر مي‌شود.

برخلاف باور قديمي مبني بر درجا كار كردن خودرو تا گرم شدن موتور، پس از روشن كردن خودرو حركت كنيد، اما تا زماني كه درجه نمايشگر حرارت آب به حد تعادل نرسيده، آرام برانيد. حتي با گرم شدن هوا نيز ترموستات را برنداريد.

براي جلوگيري از جوش آوردن خودرو كه بر كاركرد موتور و ميزان مصرف سوخت نيز اثرگذار است، تابستان‌ها نيز از محلول‌هاي ضديخ‌/‌ضدجوش در رادياتور استفاده كنيد.

همواره ميزان باد درون چرخ‌ها را تنظيم‌شده نگه داريد و بويژه كمبود فشار در آنها را برطرف كنيد. اگر خودرويتان مجهز به سيستم ساسات است، در هوا يا مناطق سرد خودرو را با استفاده از آن روشن كنيد. هر چه سرعت‌تان بيشتر باشد، مصرف سوخت به‌طور تصاعدي بيشتر مي‌شود.

ماهانه يك بار به مراكز يا تعميرگاه‌هاي تنظيم موتور و فيلرگيري رفته، موتور خودرو را در حالت تنظيم نگاه داريد. از تعويض فيلتر هوا پيش از بسته شدن منافذ آن به سبب گرد و غبار غفلت نكنيد.

شمع‌ها را از نظر كيفيت، تميزي و ميزان مجاز فاصله فيلر آنها بررسي و در صورت لزوم تعويض كنيد. از اصطلاحا گازگاز كردن پشت ترافيك، شروع حركت با شتاب ناگهاني و زياد، سرعت گرفتن با دنده سنگين، مارپيچ يا تغيير مسيرهاي سريع، ترمزهاي ناگهاني، پياپي و خشن خودداري كنيد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک