تائید قانون کاداستر در شورای نگهبان

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تائید قانون کاداستر در شورای نگهبان خبر داد.

عصرخبر به نقل از مهر: احمد توسرکانی صبح دوشنبه در همایش مدیریت بهینه زمین و شهرها با کاداستر و اطلاعات مکانی سه بعدی با بیان اینکه موضوع زمین و مدیریت صحیح در استفاده درست از از زمین روز به روز دارای اهمیت می شود گفت: این اهمیت به دلیل افزایش جمعیت است. البته همراه با این مهم موضوعات حقوق زمین هم جایگاه خود را دارد و یکی از مهمترین ابزارها برای ایجاد نظم حقوقی در زمین کاداستر است.

وی افزود: در ایران با تصویب قوانین سازمان ثبت در سال ۱۳۵۱ موضوع مالکیت حقوقی تحت عنوان کاداستر مطرح شد اما محقق نشد و در سال ۱۳۷۴ اجرای طرح کاداستر با تصویر هوایی و نقشه های UTM در دستور کار قرار گرفت که باز هم به کندی پیش رفت و قدم های قابل توجهی برداشته نشد.

معاون قوه قضائیه اظهار داشت: امروز در کشور بی نظمی های زیادی در حوزه مالکیت های عمومی و دولتی و خصوصی وجود دارد و هزینه های زیادی اعم از برگزاری دادگاه ها و جلسات پرداخت می کنیم.

توسرکانی با بیان اینکه هفته گذشته خبر خوبی برای کاداستر اعلام شد گفت: خبر خوش این است که با کمک سازمان ثبت و مجلس و دولت ایراد شورای نگهبان در قانون حدنگار رفع شد و به تائید شورای نگهبان رسید. که بر این اساس ۵ سال فرصت داده شد تا قانون حدنگار در تمام بخش ها اجرایی شود.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک