طوفان ‌ثروتمندان‌ در الهیه؛ ماجرای پنت‌هاوس‌ ۸۵۰میلیارد تومانی فرشته

درباره یک ویدئوی پربازدید 52 ثانیه‌ای که زندگی ما را به دو بخش قسمت کرده است‌

ویدئویی 52ثانیه‌ایدر شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که در آن قیمت بوگاتی توربیون 4میلیون دلاری را با پنت‌هاوسی 500متری در الهیه تهران مقایسه می‌کنند. این یعنی اگر شما 240میلیارد تومان پول نقد در جیب خود داشته باشید، دو راه‌ برای خرج کردن آن دارید. اول اینکه بوگاتی توربیونی را بخرید که امسال وارد بازار شده و تنها 250دستگاه از آن در جهان وجود دارد و دوم اینکه یک پنت‌هاوس را در شمال تهران تهیه کنید که ویوی آن به سمت پایتخت است، اتاقی اختصاصی برای کار دارد و آشپزخانه لوکسش سروته ندارد.

اما اصلا فکر نکنید که پنت‌هاوس‌هایی با این قیمت در تهران کم تعدادند. واقعیت این است که چنین قیمتی برای یک پنت‌هاوس در شمال شهر با متراژ بالا، اتفاقا جزو مبالغ پایین به حساب می‌آید. هم‌زمان با چنین مقایسه‌ای پای ویدئوها و مقایسه‌های دیگری هم به میان آمده. مثلا یک اکانت مشهور توئیتری از پنت‌هاوسی هزار متری در قلب خیابان فرشته رونمایی کرده که سینما و جکوزی اختصاصی، چند استخر، آشپزخانه فول‌فرنیش و سالن بدنسازی دارد. قیمت حدودی این پنت‌هاوس 850میلیارد تومان اعلام شده.

این یعنی شما با همین پول و حتی اندکی کمتر، می‌توانید یکی از گران‌ترین خانه‌های دبی را در برج خلیفه که بلندترین برج جهان است، با قیمت حدودی 722میلیارد تومان بخرید. این مقایسه را داشته باشید تا سری به نیویورک بزنیم. اگر تازه‌ترین سریال بازیگر مشهور سلنا گومز به نام فقط قتل‌های داخل ساختمان را دیده باشید، به ساختمان آرکنیا در نیویورک به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین آپارتمان‌های جهان برخورده‌اید.

در صورتی‌که شما همین حالا بخواهید در چنین ساختمانی ساکن‌ شوید، پنت‌هاوس آن و گران‌ترین واحدش را می‌توانید با پرداخت حدودا 660میلیارد تومان بخرید که در مقایسه با تعدادی از پنت‌هاوس‌های پایتخت کشورمان ارزان‌تر است. اینجا نگاهی به تعدادی از گران‌ترین پنت‌هاوس‌های تهران که همین حالا آگهی شده‌اند و می‌توانید با پول نقد و پرینت حساب بانکی که نشان بدهد به اندازه کافی پولدار هستید، سراغشان بروید، انداخته‌ایم. اغلب این خانه‌ها 2برابر بوگاتی کمیاب قیمت دارند.

یک: از بین پنت‌هاوس‌هایی که می‌توانید قیمت آن را در بین آگهی‌های منتشر شده پیدا کنید، پنت‌هاوس هزار متری خیابان فرشته که 12پارکینگ سندی دارد، گران‌ترین گزینه ممکن به حساب می‌آید. قیمت چنین پنت‌هاوسی 850میلیارد تومان بوده و متری یک میلیارد تومان فروخته می‌شود. این درحالیست که متوسط قیمت خانه‌های منطقه یک متری حدودا 161میلیون تومان است. این خانه شش خوابه بوده و در طبقه هفدهم قرار گرفته و هلی‌پد دارد.

هلی‌پد یکی از آن گزینه‌هایی است که اگر دنبال خرید پنت‌هاوس‌ با قیمت نجومی باشید، امکان دارد به آن بربخورید. وجود هلی‌پد یعنی روی این برج، امکان نشستن هلی‌کوپتر وجود دارد. البته در تهران چنین امکانی عملا بی‌فایده به‌حساب می‌آید. از این‌ها که بگذریم، وجود سینمای اختصاصی در داخل پنت‌هاوس از دیگر گزینه‌هایی است که باعث بالا بودن قیمتش شده. در همین واحد شما به استخر، سونا، جکوزی و سالن ورزشی دسترسی خواهید داشت. دور تا دور پنت‌هاوس شیشه‌های قدی بلند به سمت تهران و البته ساختمان‌های اطراف است که برخی از آنها با وجود اینکه برج هستند، در پوششی از گیاه فرو رفته‌اند.

دو: در خیابان فرشته یکی از گران‌ترین پنت‌هاوس‌های تهران با متراژ 950متر آگهی شده که برای خریدش باید 807میلیارد و 500میلیون تومان هزینه کنید. این خانه پنج خوابه و نوساز است و در طبقه هفدهم یک برج قرار گرفته. دور تا دور واحد پنجره‌های قدی قرار دارد و ارتفاع سقف آن 5متر است.

اگر چنین پنت‌هاوسی را بخرید، 10پارکینگ به شما اختصاص پیدا خواهد کرد و می‌توانید از مشاعات هتلینگ استفاده کنید. البته نمی‌دانیم که این یعنی خدماتی مانند هتل را در داخل این خانه تجربه خواهید کرد یا منظور فروشنده دسترسی به مشاعات آبی لوکس و … است. تراس این خانه حسابی بزرگ و رو به تهران بوده و استخر، سالن‌ورزشی و اتاق‌ کتابخانه در داخل واحد وجود دارد.‌

سه: برای اینکه پنت‌هاوسی 600متری در زعفرانیه بخرید، باید نزدیک به 650میلیارد تومان پول داشته باشید. قیمت هر متر چنین واحدی یک میلیارد تومان تعیین شده و در طبقه چهاردهم برجی 14طبقه قرار گرفته است. هر چهار اتاق خانه، مستر بوده و کلوزد روم دارد. وجود یک سوئیت مجزا و تراسی که استخر در آن تعبیه شده از دیگر امکانات چنین خانه‌ای به‌حساب می‌آید.

پنت‌هاوس زعفرانیه دوبلکس است اما نیازی نیست که به خودتان زحمت بدهید تا از پله استفاده کنید. این واحد دارای آسانسور داخلی است و از 4طرف ویوی ابدی دارد. ساختمان همین امسال ساخته شده و با خرید پنت‌هاوسش به پنج پارکینگ سندی دسترسی خواهید داشت. مشاعات آبی و ورزشی ساختمان کامل بوده و متریال آن همگی از اروپا وارد شده‌اند. این پنت‌هاوس یک تراس با وسعت 400متر دارد.

چهار: اگر 522میلیارد تومان پول داشته باشید، یعنی امکان خرید پنت‌هاوسی هزار متری در برج باغ هرمس را دارید. این برج باغ در خیابان فرشته قرار گرفته و چهارخوابه است و چهار پارکینگ سندی دارد. آشپزخانه ساختمان فول‌فرنیش و از برند gaggenau است و مشاعات هتلینگ و روف‌گاردنی 1600متری دارد. در داخل خود واحد، به سونا، اتاق ورزش و استخر دسترسی خواهید داشت. وجود یک تراس بزرگ و پنجره‌هایی که ویوی ابدی دارند، به این خانه نوساز که همه چیز آن سفید و مشکی است زیبایی قابل قبولی بخشیده.

پنج: در خیابان فرمانیه برای خرید پنت‌هاوسی شش خوابه باید 516میلیارد تومان پول داشته باشید. چنین خانه‌ای هر متر 600میلیون تومان قیمت داشته و از 860متری است. همه اتاق‌خواب‌های پنت‌هاوس مستر هستند و خانه از دو تراس 10متری و یک تراس 120متری برخوردار است. سیستم صوتی جداگانه برای اتاق‌ها و سالن از دیگر امکانات این پنت‌هاوس‌ به‌حساب می‌آید که هر طبقه آن دارای فضای امن مقاوم در برابر آتش‌سوزی است.

پنت‌هاوسی که حرفش را می‌زنیم در طبقه 12 قرار گرفته و ویو آن به سمت کوهستان و شهر و باغ است. سینما، سالن اسکواش، سالن نمک برای کسانی که به مدیتیشن علاقه دارند، سالن بیلیارد، کتابخانه، کافه و رستوران از امکانات مجتمع مسکونی هستند که با خرید یک واحد می‌توانید دسترسی کاملی به آنها داشته باشید. شما همچنین می‌توانید از سالن برف و سالن ماساژ مجتمع استفاده کنید.

شش: قیمت پنت‌هاوسی هزار متری در الهیه متری 500میلیون تومان است و برای خرید آن باید 500میلیارد تومان هزینه کنید. این خانه که 6سال از زمان ساختش می‌گذرد، شش خوابه است و در طبقه چهارم قرار گرفته. پنت‌هاوس در برجی با محوطه وسیع قرار گرفته که روف‌گاردن چهارفصل اختصاصی دارد و فضای باز آن کاملا مشجر است.

از دیگر امکانات چنین پنت‌هاوسی باید به وجود استخر اختصاصی و یک تراس 300متری و ویوی ابدی اشاره کرد. با پرداخت این 500میلیارد تومان می‌توانید به شش پارکینگ سندی دسترسی داشته و از سالن ورزشی و سالن سرگرمی استفاده کنید. آشپزخانه فرنیش با وسایل برند و آسانسور داخل پنت‌هاوس از دیگر امکانات چنین گزینه‌ای به‌حساب می‌آید.

هفت: با پرداخت 500میلیارد تومان می‌توانید صاحب پنت‌هاوسی 1100متری در سعادت‌آباد شوید. این خانه چهارخوابه بوده و همه اتاق‌خواب‌هایش مستر است و در طبقه پانزدهم قرار گرفته. چشم‌انداز آن ابدی بوده و مشاعات آبی فعال دارد. ساختمان در سال 1402 ساخته شده و تمام پنجره‌ها، قدی و بدون مشرف هستند.

آشپزخانه پنت‌هاوس فول‌فرنیش با وسایلی از بوش آلمان ساخته شده و پزشک مقیم، خشکشویی و سینما و کتابخانه از امکانات برج به‌حساب می‌آید. از طرف دیگر اگر بچه کوچک داشته باشید، می‌توانید سر او را در زمین بازی کودکان برج گرم کنید. داخل پنت‌هاوس تی‌وی‌روم جداگانه دارد و می‌توانید از آسانسور برای رفتن به طبقه بالا و رساندن خود به اتاق‌خواب‌ها استفاده کنید.

هشت: قیمت پنت‌هاوسی 700متری و نوساز در نیاوران، 490میلیارد تومان گفته می‌شود و هر متر آن با قیمت 700میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. این خانه چهار اتاق‌خواب و یک اتاق‌کار دارد و چشم‌انداز آن 360درجه است که یعنی دورتادور خانه با شیشه‌های قدی پوشانده شده. تمام متریالی که خانه با آن ساخته شده، برند و وارد شده از اروپا بوده و در واقع ساختمان برج‌باغی مشجر است. طبق نوشته‌های آگهی چنین پنت‌هاوسی، دستگیره‌های آن از آب‌طلا ساخته شده‌اند و 50متر تراس اختصاصی رو به شهر دارد.

از امکانات برج‌باغ که با خرید پنت‌هاوس به آن دسترسی خواهید داشت، زمین اسکواش، زمین‌تنیس و زمین فوتبال است. همچنین شما می‌توانید از رستوران خصوصی، سالن سینما، سالن بولینگ و روف‌گاردن 1050متری ساختمان نهایت استفاده را ببرید. در توضیحات چنین خانه‌ای واژه مشاعات هتلینگ به‌کار رفته اما باز هم ما نمی‌دانیم که منظور از هتلینگ همان استاندارد جهانی، یعنی دسترسی به افرادی که از نظافت تا آشپزی را برای ساکنان انجام می‌دهند است یا به داشتن سرایدار 24ساعته و امکانات امنیتی و … مربوط می‌شود

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک