این فرد گزینه جدی پزشکیان برای وزارت خارجه است /او مسیر ظریف را دنبال خواهد کرد؟

رسانه اصولگرا مدعی شد پزشکیان علی‌القاعده ظریف را در وزارت خارجه نخواهد گذاشت و خود ظریف هم ترجیحش این است پشت صحنه باشد و در مقام ارزیابی قرار نگیرد

روزنامه اصولگرای فرهیختگان در مطلبی از احتمالات درباره وزرای پیشنهادی امور خارجه روایت کرده و شانس ظریف را برای کسب رأی پایین دانسته است.

در بخشی از این مطلب آمده است؛

حمیدرضا غلام‌زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است که احتمالا ظریف به خاطر هزینه‌ای که معرفی او به‌عنوان وزیر خارجه برایش به همراه خواهد داشت، گزینه وزارت خارجه نخواهد بود.»

وی می گوید: «لذا احتمال زیادی وجود دارد عراقچی گزینه اصلی وزارت خارجه باشد؛ همسویی خوبی با ظریف دارد، چهره متعادل‌تری در ساختار حاکمیت شناخته می‌شود و سابقه مذاکره هم دارد و نفر دوم مذاکرات بوده. نکته‌ مهم اما این است آیا ایشان قرار است در سطح وزیر، مذاکره کند یا خیر. در دوره رئیسی این ملاحظه را داشتند و باقری معاون وزیر در مذاکرات قرار گرفت و مذاکرات در سطح وزیر انجام نشد و در سطح معاون وزیر انجام ‌شد. به همین خاطر، عراقچی به‌عنوان مذاکره‌کننده ارشد مطرح نخواهند شد. قاعدتا به خاطر ملاحظه‌ای که شورای امنیت ملی در نظر خواهد گرفت، به نظر نمی‌رسد مذاکرات در سطح وزیر خارجه اجرا شود. این چالش اولیه داخلی است و تبیین صحنه داخلی است.»

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک