صندوق ذخیره فرهنگیان: هیچگونه نصب مدیرعامل یا هیات مدیره شرکت ها در یک ماه اخیر صورت نپذیرفته است

صندوق ذخیره فرهنگیان علیرغم ماهیت خصوصی و غیردولتی این موسسه به منظور هماهنگی و همراهی با دولت و نهادهای حاکمیتی،ابلاغیه مذکور را به طور کامل نصب العین قرار داده و اجرا نموده است.

عصر خبر: پیرو درج مطلبی با موضوع “عزل و نصب در صندوق ذخیره فرهنگیان در روزهای پایانی دولت سیزدهم” صندوق ذخیره در اطلاعیه ای ضمن تکذیب این مطالب، توضیحات کامل را جهت تنویر افکار عمومی و شفاف سازی منتشر نمود:
1.صندوق ذخیره فرهنگیان، یک بنگاه اقتصادی کاملا خصوصی و متعلق به فرهنگیان سراسر کشور می باشد که موظف است در چارچوب سیاستها و راهبردهای هیات امنا، نسبت به سودآوری و بهبود معیشت معلمان معزز فعالیت اقتصادی نماید، لذا هرگونه فعالیت و اقدام سیاسی، حزبی و غیراقتصادی در این بنگاه مورد پذیرش نمی باشد.
2. از زمان آغاز فرایند انتخابات در خردادماه، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه شورای معاونان و هلدینگها(مصوبه شماره 857/1/1 ص مورخ 21/3/1430) اعلام نمود: هرگونه موضوع گیری رسمی، حمایت سازمانی و یا استفاده از امکانات صندوق، هلدینگها و شرکت ها له یا علیه کاندیداها ممنوع بوده و با خاطیان برخورد قاطع صورت می پذیرد.
3.در دو ماه اخیر هیچ گونه تغییری در سطوح هیات مدیره یا مدیران عامل هلدینگ ها و شرکت ها صورت نگرفته هرگونه ادعا مبنی بر عزل و نصب در صندوق ذخیره در روزهای پایانی دولت سیزدهم تکذیب می گردد و به نظر می رسد این گونه موضوع گیریها و ادعاها از روی بی اطلاعی و یا با هدف تاثیرگذاری در معادلات و فضای کشور صورت می پذیرد. همچنین موضوع حمایت رییس هیات مدیره صندوق ذخیره از نامزد خاص کاملا تکذیب می شود. مضافا به اینکه ادعای تسویه اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت ها تابعه صندوق خلاف واقع بوده و به نظر می رسد اینگونه مطالب با اهداف خاص سیاسی در این برهه کنونی مطرح و منتشر گردیده که در جای خود قابل پیگیری قانونی است.
4. علیرغم اینکه برخی از پستهای مدیریتی و هیات مدیره شرکت های صندق بدون سمت و خالی بوده و نیاز به جایگزینی داشته اما در یک ماه اخیر هیچگونه نصب در سطوح مدیرعامل یا هیات مدیره شرکت ها صورت نپذیرفته است.
5. .شایان ذکر است بعد از ابلاغ دستور سرپرست محترم ریاست جمهوری مبنی بر ممنوعیت جابجابی،عزل و یا نصب مدیران در کلیه سطوح ملی، استانی و شهرستان تا استقرار دولت، صندوق ذخیره فرهنگیان علیرغم ماهیت خصوصی و غیردولتی این موسسه به منظور هماهنگی و همراهی با دولت و نهادهای حاکمیتی،ابلاغیه مذکور را به طور کامل نصب العین قرار داده و اجرا نموده است.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک