هشدار رئیس اتاق بازرگانی تهران: صنعت دارو نه دلار دارد نه ریال / برق واحد‌های تولید دارو دو روز در هفته قطع می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره وضعیت کنونی تخصیص ارز به صنایع دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: در همه صنایع مشکل تامین ارز وجود دارد و صنایع دارو و تجهیزات پزشکی هم مستثنی نیستند شرکت‌های دارویی علاوه بر تامین ارز در تامین ریال با چالش روبه‌رو هستند و نمی‌توانند منابع مالی موردنیاز برای تامین سرمایه در گردش را فراهم کنند. وی افزود: در مورد واردات دارو هم اوضاع بر همین قرار است و با توجه به محدودیت ارزی کشور هر دو بخش صنعت و واردات در مضیقه قرار دارند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران، صنعت دارو این روز‌ها با کمبود ارز و ریال و قطعی برق واحد‌های تولیدی دست به گریبان است.
محمود نجفی عرب، درباره وضعیت کنونی تخصیص ارز به صنایع دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: در همه صنایع مشکل تامین ارز وجود دارد و صنایع دارو و تجهیزات پزشکی هم مستثنی نیستند شرکت‌های دارویی علاوه بر تامین ارز در تامین ریال با چالش روبه‌رو هستند و نمی‌توانند منابع مالی موردنیاز برای تامین سرمایه در گردش را فراهم کنند.
وی افزود: در مورد واردات دارو هم اوضاع بر همین قرار است و با توجه به محدودیت ارزی کشور هر دو بخش صنعت و واردات در مضیقه قرار دارند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین به قطعی برق واحد‌های تولید دارو اشاره کرد و گفت: این صنعت همانند دیگر صنایع کشور از ناترازی برق آسیب دیده و این روز‌های گرم سال را با قطعی برق سپری می‌کند و واحد‌های تولیدی دو روز از هفته را در خاموشی به سر می‌برند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک