معدن ید صوفیکم گلستان؛ نمونه تولید موفق داخلی با ارزآوری صادراتی و قطع واردات

حجم سرمایه گذاری این طرح برای فاز اول جهت تولید ١٢٠ تن محصول ید ٨۶٠٠ میلیارد ریال بوده و موجب اشتغال ۱۵۰ نفر بطور مستقیم و ۴۵۰ نفر بطور غیرمستقیم می‌شود.

صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت های معدنی ایمیدرو وابسته به وزارت صمت با کمک به یک طرح صنعتی، نمونه ای موفق از حمایت تولید ،جلوگیری از واردات و ارزآوری صادراتی را به نمایش گذاشت.
دکتر حسن یونسیان مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در گفتگو با خبرنگار عصرایران اعلام کرد: شرکت اکسیر ید ایرانیان ، بهره بردار معدن ید صوفیکم استان گلستان واقع در منطقه مرزی اینچه برون با کمک صندوق مذکور و دریافت تسهیلات به مقدار ۴,١۴٠ میلیارد ریال توانست مراحل احداث کارخانه ید را به پیشرفت ۹۰ درصدی برساند.
شایان ذکر است حجم سرمایه گذاری این  طرح برای فاز اول جهت تولید ١٢٠ تن محصول ید ٨۶٠٠ میلیارد ریال بوده و موجب اشتغال ۱۵۰ نفر بطور مستقیم و ۴۵۰ نفر بطور غیرمستقیم می‌شود. ارز آوری طرح مذکور که با کمک وزارت صمت احداث گردیده و در فاز اول سالانه 12 میلیون دلار خواهد بود.
پیش بینی می‌شود این طرح که با دستور اخیر وزیر صمت ، کار ثبت سفارش و ترخیص آخرین بخش ماشین آلات آن در حال انجام است در آبان ماه امسال به بهره برداری برسد و در فاز اول و دوم مجموعا اشتغال مستقیم ۶۰۰ نفر از هموطنان و اهالی منطقه را موجب خواهد شد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک