طرح «اعمال تعرفه برای خریداران نفت ایران» در کنگره آمریکا

سناتور لیندسی گراهام از حزب جمهوریخواه، طرحی ارائه کرده است تا خریداران نفت خام یا فرآورد‌های نفتی ایران، مشمول تعرفه شوند. اگر این طرح تبدیل به قانون شد، مانع از صدور نفت توسط ایران به کشور‌هایی که با آمریکا دارای رابطه تجاری هستند، خواهد شد.

 

العربیه: سناتور لیندسی گراهام از حزب جمهوریخواه، طرحی ارائه کرده است تا خریداران نفت خام یا فرآوردهای نفتی ایران، مشمول تعرفه شوند.
به گزارش «جویش اینسایدر»، گراهام طرح خود درباره تعرفه‌های «ضد تروریسم» برای منع دسترسی ایران به درآمدهای نفتی را پس از ماه‌ها تبادل نظر با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ارائه کرده است.
اگر این طرح تبدیل به قانون شد، مانع از صدور نفت توسط ایران به کشورهایی که با آمریکا دارای رابطه تجاری هستند، خواهد شد.
گراهام در بیانیه‌ای درباره این طرح گفت: «پس از رایزنی‌های بسیار با رئیس‌جمهور ترامپ، من قوانینی برای اعمال تعرفه بر کشورهایی که خریدار نفت ایران هستند، معرفی می‌کنم.»
او همچنین گفت: «اکنون زمان آن سررسیده کسانی که این رژیم را ثروتمند می‌کنند، بهای کار خود را بپردازند و هیچ چیز بهتر از تعرفه بر محصولاتی که وارد آمریکا می‌شود نیست. رئیس‌جمهور ترامپ در روز اول شروع کار خود، بار دیگر فشار حداکثری را علیه  ایران اعمال می‌کند. تعرفه بر محصولات کشورهایی که به تروریسم قدرت می‌دهند، نقطه خوبی برای شروع است.»
هفته گذشته آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا ادعا کرد ایران زمان رسیدن به بمب اتمی را از طریق افزایش غنی‌سازی اورانیوم به یک تا دو هفته کاهش داده است.
سناتور گراهام، مدت‌ها است که تاکید می‌کند موثرترین راه مقابله با ستیزه‌جویی ایران علیه آمریکا، منزوی کردن آن از نظر اقتصادی است.
گراهام اخیرا ایران را بزرگترین حامی مالی تروریسم خوانده که در سال‌های اخیر با فروش نفت به افزایش غنی‌سازی اورانیوم پرداخته است.
گراهام می‌گوید: «چین نفت ارزان از ایران می‌خرد و سایر کشورها هم از ایران تسلیحات می‌خرند و این حکومت را ثروتمند می‌کنند.»
او می‌گوید: «اعمال تحریم‌ها اهمیت دارند ولی در اغلب موارد این تحریم‌ها غیرموثر شده‌‌اند، بنابراین ما برای هرکشوری که از ایران نفت بخرد، تعرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم، زیرا آنها نفت ایران را ارزان می‌خرند و سبب پیشرفت اقتصادی خود در رقابت با اقتصاد ما می‌شوند و هیچ‌کس بهتر از رئیس‌جمهور ترامپ نمی‌داند چگونه از تعرفه‌ها در این مورد بهره بگیرد.»
به گفته سناتور گراهام: «ما باید به همه بگوییم اگر از ایران نفت بخرید، روی محصولاتی که به آمریکا صادر می‌کنید تعرفه وضع خواهد شد. به این ترتیب ما می‌توانیم به درآمد ایران ضربه بزنیم».

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک