عضو شورای عالی حفاظت فنی کشور :

انتقاد از حذف صلاحیت ایمنی پیمانکاران در دولت سيزدهم/ لابی قدرت و ثروت تمامی تلاش خود برای استثمار مطلق کارگران کشور را به میدان آورده است

متاسفانه اخباری که از راهرو های دولت به گوش می رسد نشان از لابی گری های متعدد فدراسیون ها و اتاق هایی دارد که کمر بر استثمار کارگران ،آن هم در شرایط که نفس و رمقی برای کارگران نمانده است دارد.

عضو شورای عالی حفاظت فنی کشور گفت: عدم دعوت و اخذ نظر کارشناسی معاونت حقوقی ریاست جمهوری از تشکلات عالی کارگری کشور در جلسات بررسی حذف صلاحیت ایمنی پیمانکاران بار دیگر نشان داد لابی قدرت و ثروت تمامی تلاش خود برای استثمار مطلق کارگران کشور را به میدان آورده است.
محمد گنجی کیا در گفتگو با خبرنگار عصر خبر افزود: به نظر می رسد معاونت حقوقی ریاست جمهوری در اقدامی کم سابقه در بررسی الزام آیین نامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران یکطرفه به قاضی رفته است.معاونتی که در سال 1397 خود یک تنه این آیین نامه را به هیئت وزیران برد و مصوبه آن را گرفت چگونه شد که یک شبه پیشنهاد به حذف آن داد.
عضو هيات مديره كانون عالي انجمن هاي صنفي كارگران ايران تصريح كرد: .به نظر مي رسد دور شدن کارگران کشور از رییس جمهور منتخب آن هم در ابتدای کاردولت چهاردهم، شاید یکی از اهداف متصور در ارایه این پیشنهاد باشد.
رئيس هيات مديره کانون انجمن های صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار استان تهران خاطر نشان كرد: متاسفانه اخباری که از راهرو های دولت به گوش می رسد نشان از لابی گری های متعدد فدراسیون ها و اتاق هایی دارد که کمر بر استثمار کارگران ،آن هم در شرایط که نفس و رمقی برای کارگران نمانده است دارد.
اين مقام كارگري اظهار امیدوراری كرد این اخبار به گوش رئیس جمهور منتخب ایران جناب آقای دکتر پزشکیان برسد تا در این دوران که امیدی برای این زحمتکشان خدوم باقی نمانده است بتوانیم کورسوی امیدی در دل این عزیران را زنده نگه داریم.
بنابراين گزارش هیئت وزیران در جلسه مورخ ۷ مرداد ۱۴۰۳ با پیشنهاد معاون حقوقی رئیس‌جمهور و همکاری سازمان برنامه و بودجه و کمیته حمایت از کسب و کار (اتاق ایران)، مصوبه‌ای را به تصویب رساند که براساس آن، شرط اجبار به ارائه گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری در اسناد مناقصه حذف می‌شود.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک