ورود سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله با پشه آئدس

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:براساس هرتهدیدی که مشخص می‌شود توسط استان‌ها طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات مورد نظر تدوین و آمادگی لازم باید کسب شود. براساس همین سند پدافند زیستی در سطوح ملی، استانی و شهری و در دستگاه‌های مختلف دارای برنامه خاص خود هستند

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در جلسه شورای عالی پدافند زیستی با محوریت تصویب‌نامه‌های نظام عملیاتی پدافند زیستی و برنامه ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی (پشه ائدس) از سوی قرارگاه پدافند زیستی کشور، به تشریح قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور که در مجلس شورای اسلامی مصوب و ابلاغ شده پرداخت.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی در ادامه با تاکید بر اهمیت شناسایی، رصد و پایش در حوزه‌های تهدید نوین و به ویژه حوزه پدافند زیستی، اظهار کرد: تجربه پاندمی کرونا به همه نشان داد که مسئله تهدیدات زیستی تا چه حد جدی است و پیامدهای آن نه تنها حوزه بهداشت و درمان بلکه حوزه اقتصادی، امنیتی و اجتماعی را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

جلالی با بیان این‌که «برنامه ملی پدافند زیستی در دو بخش تقویت و ارتقاء زیرساخت‌ها و آمادگی و اقدامات عملیاتی در دستور کار قرارگاه پدافند پدافند زیستی کشور قرار دارد»، یادآور شد: از جلسات بعدی این موارد به صورت دستگاه به دستگاه بررسی می‌شود تا سطح مطلوبی از توانمندی ایجاد شود.

وی اظهار کرد: وظایف اصلی قرارگاه پدافند زیستی، رصد و شناسایی تهدیدات حوزه زیستی است و همچنین بررسی پیامدهای حادثه، رخداد و آسیب پذیری و شناسایی ضعف‌هاست. به همین جهت در نظام دیده بانی سلامت کشور در حوزه رصد، بررسی و شناسایی باید اقدامات لازم جهت به روز شدن صورت گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این‌که «از اهداف دیگر قرارگاه ارتقاء نظام تشخیصی کشور است»، گفت: براساس نوع تهدیدات، کشور نیاز به آزمایشگاه‌ها و سازماندهی آن‌ها دارد تا بتوانیم تشخیص پیشدستانه داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان این‌که «در حوزه منابع انسانی تخصصی، پیش بینی واحد احتیاط و ذخیره پدافند زیستی که توسط ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد شد را پیگیری و در نظام عملیاتی پدافند زیستی گنجاندیم»، افزود: در این طرح از ظرفیت گروه‌ها و دسته‌های مختلف با تخصص‌های گوناگون در زمان بحران استفاده می‌شود.

جلالی گفت: براساس هرتهدیدی که مشخص می‌شود توسط استان‌ها طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات مورد نظر تدوین و آمادگی لازم باید کسب شود. براساس همین سند پدافند زیستی در سطوح ملی، استانی و شهری و در دستگاه‌های مختلف دارای برنامه خاص خود هستند

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک