نصرالله: آمریکایی‌ها درباره تشکیل کشور فلسطین دروغ می‌گویند/ اسرائیل از پاسخ ایران و حزب‌الله هراس دارد

سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت هفتمین روز شهدای حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به شکستن دیوار صوتی بیروت و چند منطقه دیگر توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی گفت، دشمن صهیونیستی ممکن است در طول این مراسم یادبود به شکستن دیوار صوتی متوسل شود تا حاضران را دچار وحشت کند.

دبیرکل حزب‌الله درباره شهید فواد شکر گفت: او از رهبران اصلی است که در سال ۲۰۰۰ پیروزی را به ارمغان آورد و در جنگ ژوئیه اتاق اصلی جنگ تحت فرماندهی او بود و پس از این جنگ نقش اساسی در ایجاد و تکمیل توانمندی‌ها داشت.

وی افزود: شهید فواد شکر در مدیریت جبهه پشتیبانی لبنان نقش بسزایی داشت و یکی از مغزهای استراتژیک در مقاومت بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان از دست دادن شهید فواد شکر را ضایعه سنگینی دانست و در عین حال تاکید کرد: اما این ضایعه مقاومت را مردد یا متوقف نمی‌کند. یگان‌های تحت فرماندهی شهید فؤاد در حال توسعه عملیات و پیشرفت هستند و شما عملیات‌های اخیر را دیدید.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: در جنگ فعلی، فلسطین، نوار غزه و کرانه باختری، صحنه اصلی نبرد هستند و جبهه‌های پشتیبانی به آن اضافه می‌شوند.

سید مقاومت تصریح کرد: اخیراً شرایطی ایجاد شده است که به درک ماهیت اهدافی که کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دنبال می‌کند، کمک می‌کند. نتانیاهو خواهان توقف جنگ یا آتش‌بس نیست و در همه معاملات بر آن تاکید دارد. نتانیاهو می‌خواهد غزه را تحت سلطه خود درآورد و بر آن کنترل امنیتی مطلق داشته باشد و رژیم صهیونیستی تشکیل کشور فلسطینی را حتی در غزه نمی‌پذیرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه اعلام کرد: کرانه باختری توسط نیروی هوایی و پهپادی بمباران می‌شود و پروژه در آنجا توسعه شهرک‌سازی، آواره کردن فلسطینی‌ها به سمت اردن و الحاق رسمی آن است. رژیم صهیونیستی به همه و جامعه جهانی می‌گوید که هیچ کشور فلسطینی وجود ندارد. در ۳۱ سالی که «توافق اسلو» منعقد شد، هیچ پیشرفت سیاسی حاصل نشده است.

وی اعلام کرد: یک پروژه صهیونیستی وجود دارد که می‌گوید کشور فلسطین وجود ندارد، در حالی که پروژه جبهه مقاومت، فلسطین از دریا تا رودخانه است و همه پروژه‌های این وسط منحل می‌شوند زیرا آینده‌ای ندارند و غیرواقعی هستند.

سید نصرالله یا بیان اینکه اگر نتانیاهو و ائتلاف آمریکایی-صهیونیستی بر مقاومت در غزه و کرانه باختری پیروز شوند، رژیم کودک‌کش در منطقه آشوب خواهد کرد، تصریح کرد: ما با خطر تسلط اشغالگر بر منطقه مواجه هستیم و نفاق حیرت‌انگیز آمریکایی وجود دارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا ۳۱ سال است که سکوت کرده است و اکنون صحبت‌هایش در مورد تشکیل کشور فلسطین دروغ و ریا است، زیرا هر گونه رأی‌گیری در مورد کشور فلسطین در شورای امنیت با حق وتوی آمریکایی‌ها روبرو می‌شود.

سید حسن نصرالله عنوان کرد: برای درک واقعیت اهداف رژیم صهیونیستی باید به اظهارات «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی توجه کنیم که گفت در صورت عدم آزادی اسرای صهیونیستی، کشتن دو میلیون فلسطینی در غزه «عادلانه» است. یکی دیگر از تحولات مهم مخالفت کنست، پارلمان رژیم صهیونیستی با تشکیل کشور فلسطین؛ صرف نظر از ماهیت این کشور است. این تحولات متوجه همه کسانی است که در فلسطین، یا جهان عرب و اسلام روی روند مذاکرات برای تشکیل کشور فلسطین حساب می‌کنند و ضربه‌ای به همه آنها و کشورهای جهان عرب است که طرح صلح عربی را در پیش گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی ایران و حزب‌الله درباره پاسخ به «اسرائیل» که دست به قتل‌عام می‌زند، صحبت کردند، ایالات متحده آمریکا تأکید کرد که از دشمن صهیونیستی دفاع خواهد کرد. اسرائیل برای محافظت از خود از ایالات متحده و کشورهای غربی کمک می‌گیرد زیرا قادر به محافظت از خود نیست. «اسرائیل» دیگر آنقدر قوی نیست که بود و در عملیات «وعده صادق» چند کشور از آن دفاع کردند. «اسرائیل» که در سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ با قوی‌ترین ارتش‌های منطقه می‌جنگید، اکنون از پاسخ ایران و پاسخ حزب‌الله هراس دارد و برای دفاع از خود از کشورهای غربی کمک می‌گیرد.

نصرالله افزود: آمریکایی‌ها دنیا را فریب می‌دهند که از عملکرد نتانیاهو در جنگ غزه راضی نیستند و برای تحت فشار گذاشتن او تلاش می‌کنند و این‌ها همه دروغ است چرا که به او چندین تُن‌ سلاح می‌دهند. دفاع آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی نشان از آن دارد که این رژیم دیگر از نظر قدرت و اعتبار آن چیزی نیست که بود.

 

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک