نطق طوفانی قسیم عثمانی در مخالفت با کابینه پیشنهادی: باعث دلسردی اهل سنت شدید /آبروی ما بخاطر حمایت از شما دارد درحال لگدمال شدن است

نماینده بوکان و اهل سنت در مجلس دوازدهم خطاب به پزشکیان گفت: ترکیب کابینه شما نشان دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌ای نیست. وفاق ملی با جمع احزاب محقق نمی‌شود. دولت اشتراکی ایجاد کردند و دولت اشتراکی موفق نخواهد شد

در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه مسعود پزشکیان، محمدقسیم عثمانی، نماینده بوکان و اهل سنت در مجلس دوازدهم، در مخالفت با کابینه پیشنهادی گفت: ابتدا انتخاب شایسته دکتر پزشکیان را به ایشان تبریک می‌گویم و برای دولت ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی با اشاره به فضای صحن علنی مجلس گفت: اجازه بدهید آقای رئیس جمهور حرف‌های من را بشنوند.

اهم اظهارات وی را در ادامه می خوانید؛

* شما گفتمانی را در انتخابات ریاست جمهوری عرضه فرمودید که مورد اقبال اکثریت رای دهندگان و کسانی که در انتخابات شرکت نکردند، قرار گرفت.

* با گفتمان خود اعتماد عمومی را احیا کردید و یک سرمایه عظیم اجتماعی برای خود به وجود آوردید. شما بخش قابل توجهی از مردم را با حاکمیت آشتی دادید و دست مریزاد دارید.

انتقاد صریح نماینده اهل سنت از پزشکیان بخاطر عدم حضور اقلیت ها در کابینه پیشنهادی /این نمایندگانی که «دو دو» می کنند به شما رأی ندادند
* ترکیب کابینه شما نشان دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌ای نیست. وفاق ملی با جمع احزاب محقق نمی‌شود. دولت اشتراکی ایجاد کردند و دولت اشتراکی موفق نخواهد شد. شما باید مرتب گزینه‌هایتان را تغییر بدهید و این مسئله باعث خواهد شد امور اجرایی کشور معطل بماند. کشور دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.

* شما از تبعیض سخن گفتید، قرار بود صدای و بی‌صدایان باشد، بی‌صدایان را امیدوار کردید و ناامیدان را به مسیر امیدواری بازگردانید. شما قرار بود منشا اصلاح باشید و از جوانگرایی گفتید، از جفا به جامعه اهل سنت و از تغییر و اصلاح سخن گفتید. از حقوق زنان سخن گفتید و آیا به گفته‌های خوب و زیبای خود عمل کردید.

* در کل جامعه زنان فقط به یک شیرزن میدان دادید و به هیچ اهل سنت میدان ندادید.

* جناب آقای رئیس جمهور در طول تاریخ نظام جمهوری اسلامی، هیچ کس به اندازه شما باعث دلگرمی اهل سنت و زنان نشده بود و هیچ کس به اندازه شما به باعث دلسردی این بخش از جامعه نشده است.

* ما به شما امید داشتیم و فکر می کردیم این طلسم را خواهید شکست.

* آقای پزشکیان، مردم می گویند در انتخابات سر ما کلاه گذاشتید، از دردهای ما گفتی تصور کردیم که همدردی ولی بعد از انتخابات همه دردهای ما را فراموش کردی.

* قرار بود دولت شما دولت همه ایران باشد دولت همه اقوام و مذاهب و بی صدایان باشد.

* جناب رئیس جمهور، اگر به وعده های خود در قبال اهل سنت عمل نکنید سرمایه اجتماعی بزرگی را از دست خواهید داد.

* آقای پزشکیان، شما حتی حاضر نشدید به ما توضیح بدهید چرا در بین نخبگان اهل سنت به هیچ کدام میدان ندادید. در جواب من گفتید در کردستان که رای ندادند.

* شب‌های زیادی را برایت نخوابیدم آقای پزشکیان و حالا برایت شعر سروده‌ام.

* آبروی ما بخاطر حمایت از شما دارد در فضای مجازی لگدمال می‌شود و شما و یاران‌تان کک‌تان هم نمی‌گزد

عضویت در تلگرام عصر خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک