دفتر نتانیاهو: روسای «موساد» و «شاباک» برای مذاکرات آتش‌بس وارد قاهره شدند / گزارش‌ها درباره این که اسرائیل ایده استقرار نیروی بین المللی در محور فیلادلفیا را بررسی می کند، نادرست است

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که روسای «موساد» و «شاباک» به همراه یک هیئت آمریکایی وارد قاهره شدند تا درباره توافق آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کنند.دفتر نتانیاهو، گزارش‌ها در مورد بررسی ایده استقرار نیروهای بین‌المللی در محور فیلادلفیا در مرز بین نوار غزه و مصر را تکذیب کرد و در بیانیه خود گفت: «گزارش‌ها در این مورد که اسرائیل ایده استقرار نیروی بین المللی در محور فیلادلفیا را بررسی می کند، نادرست است.»

العربیه: دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که روسای «موساد» و «شاباک» به همراه یک هیئت آمریکایی وارد قاهره شدند تا درباره توافق آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کنند.
طبق گفته عمر دوستری، سخنگوی نتانیاهو، دیوید بارنیا، رئیس «موساد» و رونن بار، رئیس «شاباک»در حال حاضر در قاهره هستند و برای پیشبرد توافق (برای آزادی) گروگان‌ها در غره مذاکره می‌کنند.
دفتر نتانیاهو، گزارش‌ها در مورد بررسی ایده استقرار نیروهای بین‌المللی در محور فیلادلفیا در مرز بین نوار غزه و مصر را تکذیب کرد و در بیانیه خود گفت: «گزارش‌ها در این مورد که اسرائیل ایده استقرار نیروی بین المللی در محور فیلادلفیا را بررسی می کند، نادرست است.»
این دفتر افزود: «نخست‌وزیر نتانیاهو به این اصل پایبند است که اسرائیل باید کریدور فیلادلفیا را کنترل کند تا از تسلیح مجدد حماس که به این گروه امکان می‌دهد، بار دیگر جنایات خود در 7 اکتبر را مرتکب شود، جلوگیری شود.»
«نقشه به‌روز شده فیلادلفیا»
مسئولان اسرائیلی به «آکسیوس» گفتند که نقشه به روز شده‌ای در خصوص استقرار نیروهای اسرائیلی در محور فیلادلفیا در اختیار دارند و هدف مذاکرات قاهره، یرطرف کردن آخرین موانع از سر راه دستیابی به توافق است.
پیشتر منابع العربیه گزارش دادند که مذاکرات در مصر، دو روز ادامه خواهد داشت که در صورت رفع اختلافات، جلسات گفت‌وگو، تمدید خواهد شد.
طبق گفته این منابع، آمریکا به میانجی‌ها اطلاع داده است که به موازات فشار مصر و قطر بر حماس، طرف اسرائیلی را تحت فشار قرار خواهد داد.
قاهره خروج ارتش اسرائیل از محور فیلادلفیا را شرط موفقیت مذاکرات می‌داند، در حالی که تل‌آویو به شکل اصولی تمایل دارد، نیروهایش تا پایان سال در همان محور باقی بمانند.
یک منبع آگاه از مذاکرات توافق غزه در اظهارات گزارش شده توسط سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گفت که به باور مصر و قطر، تنها راه برای دستیابی به توافق، فشار بر نتانیاهو به منظور تغییر برخی از مواضع خود و دادن اختیارات گسترده‌تر به تیم مذاکره کننده اسرائیلی است. این منبع تاکید کرد که هیئت اسرائیلی بدون داشتن اختیارات کافی در گفت‌وگوها شرکت می‌کند.
این مذاکرات دو روز پس از پایان سفر خاورمیانه‌ای جدید آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا انجام می‌شود که به حصول پیشرفت در تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها نیانجامید.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک