امام جمعه کرج: برخی با به کار بردن عبارت تندرو، انقلابیون را مورد هجمه قرار می‌دهند / انقلابیون و کسانی که دنبال حاکمیت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی هستند در مسیر مستقیم حرکت می‌کنند

حسینی همدانی، امام جمعه کرج اظهار کرد: برخی با به کار بردن عبارت تندرو انقلابیون را مورد هجمه قرار می‌دهند که باید مراقب چنین رفتار‌ها و گفتار‌هایی بود.

 

 ایرنا: نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس گفت: به برکت رشادت های دلاورمردان ایران زمین، امروز دشمنان اسلام در برابر اقتدار و صلابت ملت قهرمان این سرزمین در ترس و هراس به سر می برند.
 آیت الله” سیدمحمد مهدی حسینی همدانی” در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: ملتی که به آموزه های قرآن عظیم ، خودباوری و استحکام درونی متکی است هیچ ترسی از دشمنان ندارد.
وی ادامه داد: این ملت دارای صلابت بوده و بین افراد جامعه آن رابطه محبت برقرار است یعنی امت واحده است.
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به سوره مبارکه مومنون گفت: طبق آموزه های قرآنی، امت دین باور از امکانات فراوان کفار ترسی ندارد و نه ظلم می کند و نه زیربار ظلم می رود.
وی خطاب به دشمنان ملت ایران اظهار کرد: اگر خطایی از شما علیه این ملت سربزند به سزای اعمال خود خواهید رسید و پاسخ محکم را دریافت خواهید کرد.
آیت الله حسینی همدانی یادآور شد: یکی از مصادیق روحیه خدامحوری شهید رئیسعلی دلواری بود که روز شهادت وی به نام روز مبارزه با استعمار انگلیس نام گرفته است.
وی ادامه داد: این شهید والامقام بدون ترس از امکانات دشمن با تبعیت از فتوای علمای دین حماسه ای ماندگار در تاریخ پدید آورد و نماد مقاومت ، شهادت و استعمار ستیزی شد.
آیت الله حسینی همدانی گفت : امروز ایران اسلامی دارای هزاران رئیسعلی دلواری است و اگر رئیسعلی دلواری ها (شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم )در غربت به شهادت نمی رسیدند امروز ملت ایران به این عظمت نمی رسید.
وی تاکید کرد: رئیسعلی دلواری های امروز ایران اسلامی بر تن دشمنان اسلام لرزه انداخته اند؛ نباید از امکانات و تجهیزات دشمن خوف داشت ضمن آنکه باید خود را به امکانات نوین مجهز کنیم.
توجه به هوش مصنوعی
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در نشست با هیات دولت بیان کرد: همانطور که معظم له فرمودند باید مقوله هوش مصنوعی در کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد.
آیت الله حسینی همدانی اظهار کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در هوش مصنوعی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در مسیر شکل گیری تمدن اسلامی هستیم باید بر علوم شناختی تسلط یابیم و توانمندی لازم در سایبری به دست بیاوریم ؛ در هوش مصنوعی نیازمند اقدام فوری هستیم .
نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار کرد: باید هیات دولت به بیانات مهم و کارگشای حضرت رهبر معظم انقلاب توجه ویژه کنند و چارچوب حرکت و اولویت ها به سمت عملیاتی شدن فرامین رهبری باشد.
امام جمعه کرج گفت : بحث عدالت و فرزندآوری از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی توجه به قانونمداری و عمل به قانون را از مهمترین موضوعاتی برشمرد که رهبر معظم انقلاب برآن تاکیدکردند.
پرهیز از مباحث انحرافی
نماینده ولی فقیه در استان البرز بر پرهیز از بیان مباحث انحرافی در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت : بیان مباحثی مانند تندرو و میانه رو توسط برخی افراد از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.
وی اظهار کرد: برخی با به کار بردن عبارت تندرو انقلابیون را مورد هجمه قرار می دهند که باید مراقب چنین رفتارها و گفتارهایی بود.
آیت الله حسینی همدانی گفت: برخی لفظ میانه رو را برای کسانی به کار می برند که تسلیم می شوند در حالیکه میانه یعنی راه مستقیم و مقابل راه کج قرار دارد؛ اگر کسی از راه میانه منحرف شود یعنی در مسیر کج قرار گرفته است.
وی افزود: انقلابیون و کسانی که دنبال حاکمیت ارزش ها و آرمان های انقلابی و اسلامی هستند در مسیر و جاده مستقیم حرکت می کنند.
تشکر از دست اندرکاران اربعین
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به همایش عظیم اربعین حسینی از مسوولان و دست اندرکاران کشور عراق و تمام خدمتگزاران زائران اربعین اعم از نیروهای امدادی ،هلال احمر، ارتش ، سپاه ، نیروی انتظامی و سایر دستگاههای اجرایی تشکر و قدردانی کرد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک