اوضاع هدررفت آب در تهران چگونه است؟

در نظام آبرسانی کل کشور و شهرهای دنیا نرمی برای انتقال آب بعضا هدررفت از شبکه اعلام می‌کنند که رقم آن متفاوت است در شهر تهران هم میزانی از هدررفت را داریم.

بهنام بخشی کارشناس حوزه آب گفت: هدررفت به معنی آب به حساب نیامده و آب بدون درآمد است که تلقی متفاوتی از آن وجود دارد اما در هر حال در گستره شهر تهران هدررفت محسوس نیست.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، یک کارشناس حوزه آب گفت: هدررفت به معنی آب به حساب نیامده و آب بدون درآمد است که تلقی متفاوتی از آن وجود دارد اما در هر حال در گستره شهر تهران هدررفت محسوس نیست.

بهنام بخشی درباره وضعیت هدررفت آب در تهران اظهار داشت: در نظام آبرسانی کل کشور و شهرهای دنیا نرمی برای انتقال آب بعضا هدررفت از شبکه اعلام می‌کنند که رقم آن متفاوت است در شهر تهران هم میزانی از هدررفت را داریم.
وی افزود: شبکه تهران حدود ۷۰ سال قدمت دارد اما در برخی مجموعه‌ها به طور متناوب و ویژه اقدامات خوبی برای بهسازی و نگهداشت و جلوگیری از هدررفت انجام شده و تهران جزء شهرهایی است که هدررفت حداقلی در آن گزارش شده است.
این کارشناس حوزه آب در شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: هدررفت به معنی آب به حساب نیامده و آب بدون درآمد است که تلقی متفاوتی از آن وجود دارد اما در هر حال در گستره شهر تهران هدررفت محسوس نیست.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۲۲ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی در شهر تهران داریم؛ اگر هدررفت بالا باشد هر روز شاهد حوادث سنگین خواهیم بود اما با هوشمندی مدیریت آبرسانی و نظارت دقیق هدررفت به حداقل رسیده است.
بخشی در ادامه با ابراز نگرانی از رقم بالای سرانه مصرف در تهران گفت: شاهد هستیم که حدود ۳۰ درصد از مشترکین خوش مصرف، ۶۵ درصد پرمصرف و ۵ درصد مشترکین بدمصرف هستند، ما باید به این ۵ درصد اعلام کنیم که نسبت به اصلاح رفتار مصرف اقدام کنند تا بتوانیم در حفظ منابع زیرزمینی و سطحی سدها موفق عمل کنیم و فرزندانمان شرایط مناسبی را به لحاظ تامین آب سپری کنند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک