ادعای نشریه آمریکایی پولیتیکو درباره حمله سایبری هکر‌ها به چند بانک ایرانی: یک شرکت ایرانی میلیون‌ها دلار به هکر‌ها باج داد

نشریه پولیتیکو روز چهارشنبه ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) به نقل از «گروهی از افراد آگاه» مدعی شد: «در پی حمله سایبری گسترده هکرها به دست کم ۲۰ بانک ایرانی [...] در ماه گذشته، ایران مجبور شد با پیشنهاد باج‌دهی به هکرها به مبلغ میلیون‌ها دلار موافقت کند.»

یورو نیوز: نشریه پولیتیکو روز چهارشنبه ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) به نقل از «گروهی از افراد آگاه» مدعی شد: «در پی حمله سایبری گسترده هکرها به دست کم ۲۰ بانک ایرانی […] در ماه گذشته، ایران مجبور شد با پیشنهاد باج‌دهی به هکرها به مبلغ میلیون‌ها دلار موافقت کند.»

این نشریه به نقل از برخی «مقامات غربی» و «تحلیلگران صنعت بانکداری» ادعا کرد: حمله یک گروه ناشناس هکری در ماه گذشته ظاهرا بزرگترین عملیات نفوذ به اطلاعات بانکی در ایران بوده و یک شرکت ایرانی دست کم ۳ میلیون دلار باج داده تا این گروه را از انتشار اطلاعات حساب‌های شخصی بیش از ۲۰ بانک داخلی منصرف کند.

به گفته مقامات مورد استناد پولیتیکو، گروهی به نام «آی‌آر لیکس» که پیشینه هک شرکت‌های ایرانی را دارد، احتمالاً عامل این نفوذ بوده است.

ادعا می‌شود هکرها ابتدا تهدید کرده بودند که داده‌های جمع‌آوری‌شده شامل اطلاعات حساب شخصی و کارت اعتباری میلیون‌ها ایرانی را در دارک وب می‌فروشند. آنها گفته بودند ۱۰ میلیون دلار ارز دیجیتال می‌گیرند تا این کار را نکنند، اما بعداً به مبلغ کمتری رضایت دادند.

دارک وب یا وب تاریک به شبکه‌ای از وبسایت‌های مخفی در اینترنت گفته می‌شود که برای همگان در دسترس نیست و داده‌های دزدیده شده به دست هکرها و گروه‌های تبهکار ناشناس در آن خرید و فروش می‌شود.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک