این مواد غذایی از بروز سکته جلوگیری می‌کنند

سکته جز خطرناک‌ترین اتفاقات در زندگی انسان ها است، اما شما میتوانید با رعایت نکاتی در زندگی روزمره از بروز این اتفاق جلوگیری کنید و بدن سالم تری داشته باشید.

به گزارش خبرآنلاین، پایین آوردن فشار خون بهترین راه برای محافظت از بدن در برابر سکته است.

بهداشت نیوز در خبری نوشت:همچنین پیروی کردن از این موارد در رژیم غذایی و استفاده از این غذا ها می تواند تا ۲۷ درصد خطر ابتلا به سکته را کاهش دهد که در این قسمت این مواد غذایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

ماهی سالمون
خوردن غذاهای غیر سرخ کردنی به اندازه دو بار در هفته خطر ابتلا به سکته را کاهش می دهد که یکی از بهترین آن ها ماهی سالمون است که اسید چرب امگا ۳ دارد و باعث کاهش التهاب رگ ها می شود، جریان خون را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به لخته خون را هم کاهش خواهد داد.

اوتمیل (جودوسر)
برای جلوگیری از سکته باید کلسترول بد را کاهش دهید. می توانید مقداری جودوسر را بپزید و آن را استفاده کنید که باعث کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و سکته می شود، زیرا سطح کلسترول را پایین می آورد.

لوبیای سیاه
لوبیای سیاه به دلیل فیبر بالایی که دارد، یکی از سالم ترین مواد غذایی است. شما می توانید لوبیای سیاه را در رژیم غذایی خود جای دهید و از خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و سکته بکاهید. لوبیای سیاه همچنین منبع خوبی از پروتئین سالم است.

سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین یکی از بهترین مواد غذایی است که می توانید برای شام استفاده کنید. مصرف ۱۵۰ گرم سیب زمینی شیرین ۱۰۰ درصد نیاز به ویتامین آ و ویتامین سی را تامین می کند و باعث افزایش قدرت چشم و سیستم ایمنی، سلامت پوست و سیستم عصبی می شود. همچنین حاوی آنتی اکسیدان است که رگ های خونی را نیز پاکسازی می کند و در نتیجه می تواند عامل جلوگیری کننده برای سکته باشد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک