خبر مهم فرمانده ارشد سپاه درباره گروه‌های تروریستی در مرز ایران و عراق

سردار پاکپور گفت: عناصر ضدانقلاب و تروریست‌ها از مرزهای ایران و عراق اخراج شدند و این مرزها از لوث عناصر معاند پاک‌سازی شد.

مراسم تکریم و معارفه فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک‌خان با حضور سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، مسئولین و فرماندهان نظامی و انتظامی استان گیلان و خانواده‌های معظم شهدا در این تیپ برگزار شد.

بنابر روایت فارس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این مراسم تیپ میرزا کوچک خان را یکی از تیپ‌های قدرتمند و نیرومند سپاه دانست و گفت: با توجه به اتفاقات موجود و جنگ‌های این مقطع، شکل، تاکتیک و راهبردهای جنگ تغییر کرده و بایستی متناسب با این شرایط واحدها را آماده کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه در این شرایط باید متناسب با تهدیدات خودمان را آماده کنیم، تصریح کرد: تیپ‌های نیرو مخصوص از نیروهای ویژه و تخصصی هستند و بایستی از آمادگی‌های خاص برخوردار باشند.

سردار پاکپور با اشاره به اینکه تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک‌خان برای مأموریت‌های خاص انتخاب و تجهیز می‌شود، افزود: آمادگی عامل بازدارندگی است ‌و یگان‌های نیروی مخصوص مهارت‌محور هستند و از تجهیزات بامهارت بسیار بالا استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به جنگ‌های در منطقه و اوکراین و اینکه زمانی توپ و تانک حرف اول را در میادین رزم زمینی می‌زد، گفت: در حال حاضر یکی از تجهیزات رزم زمینی توپ و تانک است اما موضوعات جدیدی در صحنه نبرد از جمله ریز پرنده‌ها و گلوله‌های هوشمند و پهپادها و… مورد توجه است که اهمیت آن‌ها را کم‌ کرده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: همه ابزارها در همه جنگ‌ها بکار می‌آید منتهی شیوه و تاکتیک به‌کارگیری مهم است.

سردار پاکپور با بیان اینکه در جنگ‌های امروز تاکتیک‌های تروریست‌ها و عناصر ضدانقلاب، افرادی را که به کار می‌گیرند یا حتی تجهیزات و ابزاری را که استفاده می‌کنند در مقایسه با گذشته متفاوت است، افزود: در چند ماه گذشته شاهد حملات تروریستی به کلانتری و پاسگاه‌های جنوب کشور بودیم که یقیناً این حملات صرفاً از طریق یک گروه شکل نگرفته است بلکه یک سرویس قوی پشت این عملیات قرار دارد و از بستر گروه‌های معاند در منطقه به نفع خودشان استفاده می‌کنند.

وی افزود: عناصر ضدانقلاب در شرق و جنوب شرق از حاشیه مرزهای ایران پاک‌سازی شدند. همچنین عناصر ضدانقلاب و تروریست‌ها از مرزهای ایران و عراق اخراج شدند و این مرزها از لوث عناصر معاند پاک‌سازی شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه تیپ‌های تکاور برای مأموریت‌های خاص هستند و همیشه در شرایط آمادگی خوبی قرار دارند، گفت: تحرکات در مرزهای کشور نشان از برنامه‌ریزی دشمن و تقویت گروه‌های معاند در مرزها دارد که طبق تحقیقات انجام‌شده رژیم صهیونیستی پشتیبان تیم‌های خرابکاری در مرزها و عملیات تروریستی که در پاسگاه‌ها انجام می‌شود است.

سردار پاکپور در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک‌خان، گفت: سردار تاور از فرماندهان محجوب، متدین و پرکار تیپ بود.

گفتنی است، در این مراسم از سردار سبحان تاور که به مدت ۴ سال به‌عنوان فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک‌خان بود به‌عنوان فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان با حکم سردار سلامی فرمانده کل سپاه منصوب شدند و در حکمی دیگر، سرهنگ سیدهادی موسوی که پیش از این جانشین این تیپ بودند به‌عنوان فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک‌خان معرفی شدند

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک