زلنسکی: در زیر زمین سلاح می‌سازیم / کی یف پهپاد‌ها و موشک‌های جدیدی را به‌ویژه برای بازگرداندن جنگ به عمق خاک روسیه ساخته است

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت که این کشور در حال ساخت سلاح در زیرزمین برای تأمین تسلیحات ارتش در مواجهه با روسیه است. او گفت: «اوکراین پهپاد‌ها و موشک‌های جدیدی را به‌ویژه برای بازگرداندن جنگ به عمق خاک روسیه ساخته است.»

 

اوکراین با چالش حملات روسیه و تأخیر در ارسال سلاح از سوی شرکا مواجه است و سعی دارد این مشکل را حل کند.
 «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت که این کشور در حال ساخت سلاح در زیرزمین برای تأمین تسلیحات ارتش در مواجهه با روسیه است.
به نوشته روزنامه «کی‌یف ایندیپندنت» زلنسکی گفت:«ما در حال ساختن تأسیسات زیرزمینی برای تولید تسلیحات هستیم تا نظامیان اوکراینی بتوانند در صورت تأخیر ارسال تسلیحات از سوی شرکا از خود دفاع کنند.»
او گفت:«اوکراین پهپادها و موشک‌های جدیدی را به‌ویژه برای بازگرداندن جنگ به عمق خاک روسیه ساخته است.»
این در حال است که «آندری سیبیها» وزیر امور خارجه جدید اوکراین روز یکشنبه از متحدان غربی خواست محدودیت‌های استفاده از تسلیحات عرضه شده علیه اهداف در عمق خاک روسیه را لغو کنند.
سیبیها استدلال کرد که قوانین بین‌المللی به اوکراین اجازه می‌دهد به اهداف نظامی در روسیه حمله کند.
اوکراین فهرستی از اهداف بالقوه در روسیه را به ایالات متحده ارائه کرده ، اما واشنگتن برای رفع محدودیت‌های استفاده از موشک‌های دوربرد تردید دارد، زیرا از تشدید تنش‌های اتمی احتمالی با روسیه می‌ترسد.
پیش از این، رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود که اوکراین برای استفاده از سلاح‌های دوربرد علیه اهداف نظامی در خاک روسیه به مجوز آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نیاز دارد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک