وزیر بهداشت: باید از مهاجرت پنهان در کشور جلوگیری کنیم / باید ببینیم برگزیدگان المپیاد‌های گذشته ما الان کجا هستند / عده‌ای هستند که به صورت آشکار از کشور مهاجرت می‌کنند که البته ما آن‌ها را نکوهش نمی‌کنیم، اما اگر یک قدم گام به جلو برداریم کشور ما اصلاح خواهد شد

وزیر بهداشت با اشاره به دو نوع مهاجرت پنهان و مهاجرت آشکار نخبگان در کشور تاکید کرد: عده‌ای هستند که به صورت آشکار از کشور مهاجرت می‌کنند که البته ما آنها را نکوهش نمی‌کنیم؛ اما باید به مردم و کشور خود عرق داشته باشیم و اگر یک قدم گام به جلو برداریم کشور ما اصلاح خواهد شد.

ایسنا: وزیر بهداشت با اشاره به دو نوع مهاجرت پنهان و مهاجرت آشکار نخبگان در کشور تاکید کرد: عده‌ای هستند که به صورت آشکار از کشور مهاجرت می‌کنند که البته ما آنها را نکوهش نمی‌کنیم؛ اما باید به مردم و کشور خود عرق داشته باشیم و اگر یک قدم گام به جلو برداریم کشور ما اصلاح خواهد شد.
محمدرضا ظفرقندی در اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویی کشور که امروز در سالن همایش‌های رازی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است، با تاکید بر اینکه همه دانشجویان علوم پزشکی جزو دانشجویان برجسته محسوب می‌شود، گفت: در المپیادها ما تعدادی از دانشجویان را برمی‌گزینیم و برگزاری این نوع مراسمات با این هدف صورت می‌گیرد که بگوییم ما شما را می‌بینیم و دوست داریم با شما کار کنیم و شما هم باید برای مردم اثرگذار باشید و خدمت کنید.
وی در ادامه تصریح کرد: من ۱۵ سال معلم دبیرستان و دبستان بودم و الان هم ۳۵ سال نیز معلم دانشگاه هستم. افتخار می‌کنم که این خدمت را انجام دادم و توصیه می‌کنم دانشجویان علوم پزشکی نیز در فعالیت‌های خود ابتدا به امر پیشگیری و در نهایت به امر درمان توجه ویژه‌ای داشته باشند و در اقدامات درمانی عالی‌ای را انجام دهند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف دانشجویان علوم پزشکی باید این باشد که به مرز دانش‌های جهان دست یابند، گفت: آینده این کشور دست دانشجویان است. ما در همه زمینه‌ها دست کمک به سوی جوانان و دانشجویان علوم پزشکی باز می‌کنیم چراکه آنها امید و سرمایه‌های کشور هستند و اگر به آنها اهمیت داده شود سیستم و شبکه اصلاح خواهد شد.
ظفرقندی همچنین با تاکید بر اینکه باید علم نیازمحور باشد و بتواند مشکلات جامعه را حل کند، گفت: این نگاه باید در دانشگاه‌ها نهادینه شود و هدف ما این است که نیازسنجی داشته باشیم و براساس نیازها در حوزه‌های مختلف دارو، غذا و غیره دست به اقدام بزنیم.
وی ادامه داد: باید ببینیم برگزیدگان المپیادهای گذشته ما الان کجا هستند، مسئولان کشور باید نگاه حداکثری به نخبگان داشته باشند و آنها را در بهترین مکان‌ها به کار بگیرند.
وزیر بهداشت با اشاره به دو نوع مهاجرت پنهان و مهاجرت آشکار نخبگان در کشور تاکید کرد: عده‌ای هستند که به صورت آشکار از کشور مهاجرت می‌کنند که البته ما آنها را نکوهش نمی‌کنیم اما باید به مردم و کشور خود عرق داشته باشیم و اگر یک قدم گام به جلو برداریم کشور ما اصلاح خواهد شد. اما در مهاجرت پنهان وضعیت به این صورت است که ما نمی‌توانیم از نخبگان در جاهایی که حداکثر تاثیر را دارند، استفاده کنیم به همین جهت باید کلاس دانشگاه‌ها را به سه و چهار برسانیم و مقاله‌های پژوهشی را کاربردی کنیم.
ظفرقندی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار جوان ما سالیانه جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهند، گفت: بسیاری از این افراد نخبه هستند و حتی من دستیاران و دانشجویانی داشتم که جان خود را در این سانحه از دست دادند؛ بنابراین باید پژوهشی برای پیشگیری وقوع این سوانح در کشور صورت بگیرد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک